ICA gör den ballaste reklamen...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
För att vara ett av Sveriges största varumärken vågar dom verkligen göra roliga reklamfilmer.

[YOUTUBE-ID]85i2--m3g9Q[/YOUTUBE-ID]

Det kan bli så sjukt fel. Men jag kommer inte kunna låta bli att kolla.

Jag gillar folk som är kejsare i sin egen avföring :)

Jääääävlar vad liv det kommer bli om den där :rofl

<--- Och så vill jag ha lite beröm som är så duktig på TV. :D

Hur faaaaan lägger man in ett tuben-klpp?

Last edited:
Jag skrattade högt framför tv'n igår kväll när jag såg den! ..Och det är inte ofta man gör det.

Från ICA's hemsida

ICA lanserar satsningen ”Vi kan mer

Solna 8 oktober, 2009

En ny satsning från ICA och ICA-handlarnas Förbund kommer att ge ett stort antal funktionsnedsatta möjlighet till sysselsättning i många ICA-butiker runt om i landet. Ambitionen är att under tre år rekrytera 500 – 1000 personer till butikerna.

Satsningen bär namnet ”Vi kan mer” och görs i samarbete med Samhall och Sveriges kommuner.

Redan idag har uppskattningsvis ett 50-tal ICA-butiker, bland annat i Västerås, Kalmar, Östersund och Stockholm, avtal med funktionsnedsatta. Detta ska nu accelereras och underlättas.

- På det här sättet vill vi bidra till ett samhälle där alla får ta del och utvecklas till sin fulla potential, även om förutsättningarna för olika individer kan se olika ut. I grunden handlar det om att tro på människor och ge alla möjlighet att bli sedda, hörda och tagna i anspråk. Jag känner starkt för den här satsningen eftersom den ligger så väl i linje med hela ICAs värderingar, säger Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef, ICA AB.

Alla ICA-butiker i hela landet kommer att kunna använda sig av avtalet.

- Avtalet ger butikerna tillgång till nya medarbetare med nya erfarenheter. Projektet handlar om att sätta människan i centrum, att alla har rätt till lika värde och rätt till gemenskap och ett socialt liv, säger Thomas Strindeborn, ordförande i ICA-handlarnas Förbund. Thomas är också ICA-handlare i Partille och har redan två personer med funktionsnedsättning som arbetar i butiken.

För ytterligare information:

ICAs presstjänst, tel 070-253 66 60

Anders Hallgren, förbundssekreterare/pressansvarig, ICA-handlarnas förbund, 08-55 33 99 66.

Från ICA's hemsida

ICA lanserar satsningen ”Vi kan mer

Solna 8 oktober, 2009

En ny satsning från ICA och ICA-handlarnas Förbund kommer att ge ett stort antal funktionsnedsatta möjlighet till sysselsättning i många ICA-butiker runt om i landet. Ambitionen är att under tre år rekrytera 500 – 1000 personer till butikerna.

Satsningen bär namnet ”Vi kan mer” och görs i samarbete med Samhall och Sveriges kommuner.

Redan idag har uppskattningsvis ett 50-tal ICA-butiker, bland annat i Västerås, Kalmar, Östersund och Stockholm, avtal med funktionsnedsatta. Detta ska nu accelereras och underlättas.

- På det här sättet vill vi bidra till ett samhälle där alla får ta del och utvecklas till sin fulla potential, även om förutsättningarna för olika individer kan se olika ut. I grunden handlar det om att tro på människor och ge alla möjlighet att bli sedda, hörda och tagna i anspråk. Jag känner starkt för den här satsningen eftersom den ligger så väl i linje med hela ICAs värderingar, säger Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef, ICA AB.

Alla ICA-butiker i hela landet kommer att kunna använda sig av avtalet.

- Avtalet ger butikerna tillgång till nya medarbetare med nya erfarenheter. Projektet handlar om att sätta människan i centrum, att alla har rätt till lika värde och rätt till gemenskap och ett socialt liv, säger Thomas Strindeborn, ordförande i ICA-handlarnas Förbund. Thomas är också ICA-handlare i Partille och har redan två personer med funktionsnedsättning som arbetar i butiken.

För ytterligare information:

ICAs presstjänst, tel 070-253 66 60

Anders Hallgren, förbundssekreterare/pressansvarig, ICA-handlarnas förbund, 08-55 33 99 66.

Frågan är väl om man vill tjöpa frukt som har blivit ollad av en "funktionsnedsatt?
inte för att man vill tjöpa ollad frukt överhuvudtaget kanske...

Och där var ett sätt att få billig arbetskraft till ICA-handlarna.

Byta datum på köttfärsen är ju så påpassat numera:gnissla

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...