I-landsproblem. Brödförpackningsundran.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sent to konsumentforum@pagen.se - 20060712 - 13:16

Hej!

Först vill jag bara ge er en eloge för att era bröd och bakverk smakar mycket väl.

Mitt brev handlar dock om en stavnings-/formuleringsmiss jag stör mig på varje gång jag äter av brödsorterna "Njuta" eller "Längtan". Måhända att denna fadäs återkommer på flera av era förpackningar, vilket i sådant fall vore ännu tråkigare.

Jag undrar vad "Må Gott Bröd" är? Menar ni Mågottbröd? Varför är det en versal i början av varje ord? Mår brödet gott? Jag förstår inte. Vänligen, ge mig en upprättelse vad ni egentligen menar. Helst av allt hade jag sett att formuleringen var rätt på förpackningen, då hade jag verkligen kunnat njuta av frukosten än mer.

Högaktningsfullt,
Henrik Svensson

Undrar vad/om de svarar?

Seså, ös på med skit på mig om ni hittar fel i mitt brev. :tungan

Du har satt ord på en fundering jag har haft länge! Väntar med spänning på svaret. :yoparty

Meningen är fel för packad. Syntax error on line 10. Variable 'Ma Gott Brod' invald length. Fatal error.

hållundan skrev:
2299681 Sent to konsumentforum@pagen.se - 20060712 - 13:16

Hej!

Först vill jag bara ge er en eloge för att era bröd och bakverk smakar mycket väl.

Mitt brev handlar dock om en stavnings-/formuleringsmiss jag stör mig på varje gång jag äter av brödsorterna "Njuta" eller "Längtan". Måhända att denna fadäs återkommer på flera av era förpackningar, vilket i sådant fall vore ännu tråkigare.

Jag undrar vad "Må Gott Bröd" är? Menar ni Mågottbröd? Varför är det en versal i början av varje ord? Mår brödet gott? Jag förstår inte. Vänligen, ge mig en upprättelse vad ni egentligen menar. Helst av allt hade jag sett att formuleringen var rätt på förpackningen, då hade jag verkligen kunnat njuta av frukosten än mer.

Högaktningsfullt,
Henrik Svensson

Undrar vad/om de svarar?

Den typen av funderingar har jag ofta, men med rädsla för att dom skickar en bil med män i vita rockar och en "spezial snygg tröja" till mig, en sådan modell med remmar och grejjer så knipper jag igen brödinkastet.

Zee skrev:
2299704 Meningen är fel för packad. Syntax error on line 10. Variable 'Ma Gott Brod' invald length. Fatal error.

hmm.. du menar inte att meningen är felförpackad, eller så är kanske meningen alldeles för packad för att kunna vara rätt? :va :)

Värst är väl endå att alla limpor nu mer tycks vara färdigskurna... Tror dom inte man har en brödkniv eller?? brödet blir ju torrt på några timmar när man öppnat påsen :huvet

Cervantes skrev:
2301660 Värst är väl endå att alla limpor nu mer tycks vara färdigskurna... Tror dom inte man har en brödkniv eller?? brödet blir ju torrt på några timmar när man öppnat påsen :huvet
Om du stänger påsen efter att du har tagit ut det antal brödskivor du behöver så torkar det inte ut. :tummenupp Känner inte alls igen dina problem.

Du måste ju be dem ha en varningsskylt på brödpåsen: "Obs, brödet är mjukt och tillplattas om du ställer mjölken ovanpå i matkorgen"

Fan jag borde stämma dem :huvet :tungan :tummenupp

graphite ghoast skrev:
2301650 hmm.. du menar inte att meningen är felförpackad, eller så är kanske meningen alldeles för packad för att kunna vara rätt? :va :)

:klappar :klappar :klappar

Mycket bra. Jag är impregnerad. :nicka

hållundan skrev:
2301733 Inget svar än. Bagardjävlar! :mad:

Kanske inget svar men det betyder inte att de inte ändrar texten på paketen. Jag skickade ett liknande mail till http://www.discshop.se/ när de hävdade att de hade "Vår rea". Påpekade bara att det var bra att de meddelade att rean var deras så man inte trodde att det var nån annans. Fick inget svar men nån vecka senare så kollade jag och då hade de ändrat texten till "Vårrea". :)

graphite ghoast skrev:
hmm.. du menar inte att meningen är felförpackad, eller så är kanske meningen alldeles för packad för att kunna vara rätt?

Han kanske menar att den inte passar för personer under rus, då den är komplicerad? :va ;)

Last edited:
hållundan skrev:
2299681 Sent to konsumentforum@pagen.se - 20060712 - 13:16

Hej!

Högaktningsfullt,
Henrik Svensson

Undrar vad/om de svarar?

haha, du har ju helt missupfattat meningen. Det är ju en uppmaning till brödet: Må Gott (paus) Bröd :gnissla

Skönt att det är fler än jag som irriterar mig på sådana här saker. Bra initiativ! :tummenupp

Bra gjort.

Vad var det senaste jag läste i Svensk Golf, jo han Jesper Parnevik skrev i någon krönika att han...haha...han spelade fina banor över där....och fick credit.

"Må Gott Bröd" ska väl ändå inte skrivas ihop!? Sen är det legitimt att använda versaler på begynnande bokstav i varje ord i en rubrik...

morlock skrev:
2302721 "Må Gott Bröd" ska väl ändå inte skrivas ihop!? Sen är det legitimt att använda versaler på begynnande bokstav i varje ord i en rubrik...

Må-gott-bröd. Eller också så är det "må gott bröd..." som i "må gott bröd och välgång följa dig genom livet".

På engelska versal i början av varje ord, på svenska inte. Sådeså. Någon hejd får det vara på amerikaniseringen!

ft skrev:
2302763 Må-gott-bröd. Eller också så är det "må gott bröd..." som i "må gott bröd och välgång följa dig genom livet".
Kan backa på versalerna, även då vi är wannabejänkare många gånger när det gäller ord och uttryck.

Men jag anser fortfarande att man inte ska skriva ihop "Må gott bröd".
Jag mår gott av att äta gott bröd. Ett bröd att må gott av. Ett må gott bröd helt enkelt. Inga ihopskrivningar!

morlock skrev:
2302828 Kan backa på versalerna, även då vi är wannabejänkare många gånger när det gäller ord och uttryck.

Men jag anser fortfarande att man inte ska skriva ihop "Må gott bröd".
Jag mår gott av att äta gott bröd. Ett bröd att må gott av. Ett må gott bröd helt enkelt. Inga ihopskrivningar!

Är du full eller? Om det uttalas som ett ord skall det skrivas som ett ord. Inte fan säger du Må. Gott. Bröd? Nej, du säger mågottbröd. Ett bröd att må gott av. Basta!

McB skrev:
2302835 Är du full eller? Om det uttalas som ett ord skall det skrivas som ett ord. Inte fan säger du Må. Gott. Bröd? Nej, du säger mågottbröd. Ett bröd att må gott av. Basta!
Den meningen ska inte uttalas som ett ord. Ev. mågott bröd. Inte mågottbröd.

Må gott! Be well.

Back