I Don't Wanna Die!

Ser ju trevligt ut.:) Kan hålla med om utfarterna, t.ex vid 2:55ca.
Men det är ju så ofta, att vägarna som svänger sådär har en massa utfarter och dylikt.

Tänk lite på var du gasar och vad som kan hända.

jävligt ironisk rubrik med tanke på rubrikerna , men vafan tänker man med när man köra 125a

jävligt ironisk rubrik med tanke på rubrikerna , men vafan tänker man med när man köra 125a

Du ja har ganska bra kontroll när ja kör! Kör alltid så att om ett hinder kommer upp ska ja hinna stanna eller svänga undan!
Ps å rubriken blev sån för låten heter så!

...Kör alltid så att om ett hinder kommer upp ska ja hinna stanna eller svänga undan!

Jag kan säga dig att det gör du inte men samtidigt även under laglig hastighet kan man inte undvika allt.

Du är bra på att redigera :tummenupp

Förresten, gör de nyare cbr125 över 120 idag? Vet att polaren hade problem att köra förbi en buss i nedförsbacke :D

Kul film och skit i gnällpittarna här.Ett tips om du nu inte redan gör det är att läsa av vägavsnittet en bra bit framför dig för att få en jämn rytm i körningen och då samtidigt upptäcka korsande vägavsnitt.(Gäller framförallt om du ska skära kurvorna när du behöver ha rätt ingångsvinkel genom kurvan beroende på hastigheten för att vid eventuell uppdykande trafik kunna ta dig tillbaka snabbt till rätt sida).Men jag förmodar att du redan har koll på detta. :)

Last edited:
Förresten, gör de nyare cbr125 över 120 idag? Vet att polaren hade problem att köra förbi en buss i nedförsbacke :D

förr gick de i alla fall runt 140 vad jag minns, hade man haft en kamera med klipp genom alla åren så hade det varit en skön låt till dessa :D

här i storstan får vi lära oss att ev. hamna i diket ifall man kör om buss på en smal väg då de med flit försöker preja en av vägen på smala vägar vid omkörning, glad att jag inte stannade häromdagen på busshållplatsen då, adrenalinet pumpar bra efter det, jag hade tagit chauffören av daga i hytten vare sig jag ville eller inte :näsblod

edit: enligt utsago har sl aldrig förlorat en rättegång i liknande fall då de har bra advokater men en dag så är de nog en chaufför kortare i tjänst

Last edited:
Jag kan säga dig att det gör du inte men samtidigt även under laglig hastighet kan man inte undvika allt.

Du är bra på att redigera :tummenupp

Tack :yoparty
Kan bara svara för 2010 års modell
Ja den når 120! Men i bland kan den få problem med att komma upp i 120:D
Men rakt fram å inga starka vindar så når den 120

Tack för all beröm! :yoparty

Last edited:
Du ja har ganska bra kontroll när ja kör! Kör alltid så att om ett hinder kommer upp ska ja hinna stanna eller svänga undan!
Ps å rubriken blev sån för låten heter så!

va bra, då kan du ju ändra "nybörjare" till "rutinerad" under ditt nick:gnissla

Börjar bli jäkligt trött på dig andreas ... Sällan du kommer in och leker fröken sherlock etc... :pangihuve

håll truten och läs vad jag skrev och försökt fatta syftet/meningen bakom det en gnutta,

Kanske ska skriva det såsom alla andra fattar det

Lite ironiskt med tanke på rubrikerna :D:D:D men vadfan tänker man med när man kör 125a :D:D:D:tuttar:tuttar:tuttar

Om du inte fortf förstår vart ja försöker komma så är de även att alla kör så när man e ung och dum (inklusive mig med tanke på ja kör 125a)

och om du fortfarande e lack så kom hit o ta saken i egna händer förfan

och sen de första är bara en rolig grej och inget aggresivt/dåligt alls,

håll truten och läs vad jag skrev och försökt fatta syftet/meningen bakom det en gnutta,

Kanske ska skriva det såsom alla andra fattar det

Lite ironiskt med tanke på rubrikerna :D:D:D men vadfan tänker man med när man kör 125a :D:D:D:tuttar:tuttar:tuttar

Om du inte fortf förstår vart ja försöker komma så är de även att alla kör så när man e ung och dum (inklusive mig med tanke på ja kör 125a)

och om du fortfarande e lack så kom hit o ta saken i egna händer förfan

och sen de första är bara en rolig grej och inget aggresivt/dåligt alls,

Du får helt enkelt göra mer smajlisar så folk förstår. :)

Tänk på att det finns gott om blindstyren som inte orkar titta sig om innan de kör ut på vägar, så vägstycken med mycket hus/dolda korsningar kan vara bra att ta det lite lugnt på.
Annars tyckte jag det var en helt okej video.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park