I början på säsongen

• Thread starter Thread starter MR.E
  • Start date Start date

MR.E

Guest
Enl min uppfattn så lever vi hojåkare farligast under början på säsongen,dvs
april maj bilisterna är alltid mer ovakna då, förvisso ska man ju inte lita på nån
men de märks ändå en grym skillnad i böjan av säsongen,ex folk som kör ut framför en i korsningar trots man fått ögon kontakt i tron om att de ska hinna,
folk som inte har koll ordentligt i backspeglarna och bryter sig ut i ens fil på motorvägarna när man kommer ångandes etc etc.
Bilisterna har väl liksom glömt bort under vintern hur pass fort vi hojåkare färdas,detta är väl förståss en kombination av våran vårkänsla då vi kanske är så pass heta på att köra och glömmer uppmärksamheten.
Så mitt tips är att ta de litet coolare i början tills man blivit varm i kläderna.

Ps använd gärna ett högljutt slipon el liknande, jag upplever skillnad me djuren
och bilister de hör att man kommer, jag skiter fullkomligt i om nån klagar på att
de låter mycket, de e ju ballt me ett nice ljud men den ökar säkerheten.

MR E

MR.E
Du befinner dig på ett forum för folk som åker motorcykel.
Själv är jag född 1971 och de finns en del här på forumet som åkte hoj redan då.
Många av medlemmarns har åkt hoj i flera år.

Vad jag vill säga är att de tankar du ventilerar i denna tråd är välkända av de flesta och således ganska onödiga.

Ta nu inte illa upp utan fundera i förväg på om du tror att någon kommer att ha nytta av den tråd du vill starta :tummenupp

bebbe skrev:
Var snäll! Han joinade ju för några dagar sedan :rolleyes:
Och det han säger stämmer ju :)
Och han har startat ett antal mer eller mindre bra trådar där folk har framfört sina åsikter om just detta men det verkar han inte ha tagit notis om.

Det är ungeför som att jag skulle glida in på ett forum för långfärdsskridskoåkare och varna dem för de tunna isarna på våren.
Tanken är god men de känner nog redan till de svaga isarna :)

twinner skrev:
jag vill inte vara negativ!!...finns du på riktigt eller jävlas du bara?
Man måste ju vara lite seriös i bland, jag älskar att hålla stålet hela tiden men de e ju jävligt tråkit om nån förolyckas speciellt pga brist på uppmärksamhet från andra människor, de e detta som är läskigast tycker jag.
Men å andra sidan kör man ihjäl sig själv pga att man inte klarar av att hantera hojen får man skylla sig själv. :7peta

MR E

sandstream skrev:
Och han har startat ett antal mer eller mindre bra trådar där folk har framfört sina åsikter om just detta men det verkar han inte ha tagit notis om.

Det är ungeför som att jag skulle glida in på ett forum för långfärdsskridskoåkare och varna dem för de tunna isarna på våren.

Men dock kan det ju alltid vara bra med en Refresch, endel kanske har fått lite åderförkalkning över vintern, så det har glömt hur det va förra säsongen... :fyllisar

Kanske borde ha en liknande tråd som typ sticky eller någonting så att alla nya kan läsa det :va Fast det är klart, kanske skulle kännas lite fånigt :va Jaja, får väl tåla att det kommer upp ettpar sådana här trådar varje år :tungan

sandstream skrev:

Jojo men de finns mycket rookisar oxå jag vet bara att jag kommer på mig själv i bland på vårarna, har förvisso bara kört hoj sen våren 99.
Sen har jag en kompis och en bekant som ligger nergrävda sedan 2 år pga detta :7peta

MR E

Jag kanske skall tillägga att jag har kört hoj aktivt i nästan 14 år och ändå så trillade jag dit en vår för fyra år sedan. Lite väl gasglad och lite grus på vägen :rolleyes: Vet inte om en tråd som denna hade gjort det hela bättre men man kanske sår ett frö någonstans som gör att man tänker sig för lite extra och sänker farten så att man slipper :kryckor

Ps; var ikull för bara två veckor sedan. Jag menar att vem kan tro att det är halt i Dec :rolleyes: :D

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...