Hyra snöskoter i Åre

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena...
Vi ska upp till Åre v13 och undrar om ni vet något som jag inte vet men ändå bör veta :)
Pratat med en uthyrare som hade 550 cc skotrar (låter lite klent,kan man ha kul på dessa)
Han ville ha 1100:- för en 4 timmars guidad tur, bra pris?
Känner ni till någon annan uthyrare än den som rekomenderas på skistar.se

Mvh Andreas

Adde-Gbg skrev:
Tjena...
Vi ska upp till Åre v13 och undrar om ni vet något som jag inte vet men ändå bör veta :)
Pratat med en uthyrare som hade 550 cc skotrar (låter lite klent,kan man ha kul på dessa)

Mvh Andreas

Vad du än betalar så kommer du vara nöjd ifall du får köra själv, det är förbannat roligt :D
Det är ett måste ! :banana

Thunell

Adde-Gbg skrev:
Tjena...

Mvh Andreas
Kolla gula sidorna.

Har du aldrig kört snöskoter kommer du säkert ha roligt med dom. :banana

Du skriver att dom är på 550cc, då lär dom vara fläktkylda och har ca.55-70hk beroende på märke och modell. Några fartvidunder lär dom inte vara men dom går säkert att pressa upp till 110-120km/h om det är hårt underlag.

Du kan ju alltid försöka att få provköra guidens skoter, han lär säkert ha en bättre skoter(mer hk). Med lite mer hk under huven börjar det röra på sig, min gamla härk har ca. 110hk och den klarar av 0-100km/h på 4,85s och jag har toppat den till strax över 180km/h(mätarfart). :tummenupp

Men ta det för guds skull lugnt och kör inte över er förmåga, vi norrläningar har nog med problem att få fortsätta att köra skoter så vi behöver inga fler olyckor. :(

Dom där politikerna i "fjollträsk" har snart tvingat på oss flytoverall,alkolås,märkta mattor(reg.nr.), inga högkamsmattor och strypta motorer allt för att vi ska sluta köra skoter i fjällvärlden så att dom får det lungt på sin fjällsemester. :kocko :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT