Hyra mc umeå för uppkörning

Antonius

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 900 RR Fireblade
Hej!

Jag har bokat uppkörning om ca 1 vecka i umeå. Jag har en honda cbr 900 rr som jag kuggade med idag !! :huvet
Den är inge lätt att svänga med tycker jag. Skulle höra om någon vet om man kan hyra någon tung mc i umeå så att man kan kanske kan klara det där kortet.

Tacksam för hjälp

Hur har du tänkt att du ska kunna framföra hojen i trafik om du inte fixar uppkörningen? Den är väl lika tung att styra i båda fallen?

Men hur ofta kör man runt som tex. lågfartsdelen vid vardagsåkning:va

Inte så ofta - men det krävs ju ändå att du ska kunna behärska din motorcykel. :)

Att den är svårstyrd kan jag tänka mig - men om den är så svårstyrd att det innebär kuggning då tycker jag att det kanske kan vara idé att köra lite mer lågfart med hojen innan man kör upp.

Last edited:
ingen körskola jag känner till har sporthojar till uppkörningen..enkelt för att det är väldigt svårhanterligt vid lågfartsdelen, och förr hade det varit helt omöjligt :) Garagevändning yay heh
Så posta att man inte ska ha körkort om man inte klarar lågfartsdelen med en sporthoj är väl att överdriva...fast du kanske gjorde din uppkörning med en....jag vet att jag nog inte vill testa, brukar alltid sätta ner foten när man ska svänga skarpt och långsamt just pga sittställning och vinkeln styret sitter i gör det svårt att hålla balansen.

ingen körskola jag känner till har sporthojar till uppkörningen..enkelt för att det är väldigt svårhanterligt vid lågfartsdelen, och förr hade det varit helt omöjligt :) Garagevändning yay heh
Så posta att man inte ska ha körkort om man inte klarar lågfartsdelen med en sporthoj är väl att överdriva...fast du kanske gjorde din uppkörning med en....jag vet att jag nog inte vill testa, brukar alltid sätta ner foten när man ska svänga skarpt och långsamt just pga sittställning och vinkeln styret sitter i gör det svårt att hålla balansen.

Kanske valde orden illa.

Man brukar ju nöta moment där problem uppstår för att få bort dessa. Tänkte bara att detta var något man tänkt på eller gjort före uppkörning när man vet med sig att en sporthoj inte är det mest lämpliga att köra lågfart med. :)

Jag har testat att göra konbanan i Umeå med en BMW HP2 Sport, och det var ingen lek. Kan tänka mig att Ducati Monster eller SBK är halvkrångliga också. Det finns nog många maskiner som är omöjliga för de flesta motorcyklister att vända på konbana med, och då handlar det inte om körvana utan om kombinationen av vändradie och hastighet i förhållande till möjligt styrutslag.

Borde väll ha varit lättare förr då man la till ett x antal cm på styradien? nu måste man ju köra samma bana oavset hoj.

Jo jag vet att jag borde kunna klara uppkörningen med den hojjen för att kunna klara vardagskörning, men till saken hör att det nog inte är en bra nybörjarhoj men men.. nu vill jag ha kortet, har någon något tips hur jag ska göra?

Nöta ännu mer med min hoj tills det sitter klockrent?

Låna/hyra någon mer lättmanövrerad hoj?

Övriga förslag?

Jo jag vet att jag borde kunna klara uppkörningen med den hojjen för att kunna klara vardagskörning, men till saken hör att det nog inte är en bra nybörjarhoj men men.. nu vill jag ha kortet, har någon något tips hur jag ska göra?

Övriga förslag?

testa hör med ngn trafikskola i umeå. jag vet att umeå-vännäs trafikskola brukar hyra ut en honda CB till sina egna elever för ca 1000 kr, men vet inte hur det e med annat folk,,, men du kan ju alltid ringa till dom o höra..

Övriga förslag?

hyra,

jag vet att vissa körskolor enbart hyr ut till sina elever men det är helt klart värt att kolla upp det. tackar

MC förare är väl man inte bara för att man tagit kortet?
Man har bara licens att "övningsköra" med sig själv anser jag. :D

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...