Hyra lastbil i Stockhom eller Gävle??

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SV650s -02
Nån som vet vart man kan hyra en lastbil i Stockholm eller Gävle?
Ska flytta däremellan nämligen och tänkte underlätta flytten lite grann.

Google har använts flitigt, men jag hittar inget... :va :gnissla
Trafikskolor och sånt brukar ju ha och ibland hyr de ju ut till privatpersoner. Bara man vet vart och vem man ska fråga...

Kanske nån som känner nån som känner nån som har koll på en lastbil för uthyrning...?

Det är en tvåa som ska flyttas, eller rättare sagt, innehållet i en tvåa... :)

flimmer skrev:
Nån som vet vart man kan hyra en lastbil i Stockholm eller Gävle?
Ska flytta däremellan nämligen och tänkte underlätta flytten lite grann.

Google har använts flitigt, men jag hittar inget... :va :gnissla
Trafikskolor och sånt brukar ju ha och ibland hyr de ju ut till privatpersoner. Bara man vet vart och vem man ska fråga...

Kanske nån som känner nån som känner nån som har koll på en lastbil för uthyrning...?

Det är en tvåa som ska flyttas, eller rättare sagt, innehållet i en tvåa... :)

Ring och kolla med någon av dessa:

http://www.flyttguiden.se/lista.php?id=9

flimmer skrev:
Tack! Men jag kanske borde förtydliga att jag inte vill hyra in hela flytten (=svindyrt) utan jag vill bara hyra en lastbil, chaufför har jag...
Ska kolla in ditt tips ändå, man vet ju aldrig...

Hyr en lättlastbil på OK/Q8 eller statoil.

OK/Q8 har iaf bilar upp till 17kbm kostar 650:- för 4 timmar eller 1000:-/dygn.

Mr_White skrev:
Hyr en lättlastbil på OK/Q8 eller statoil.

OK/Q8 har iaf bilar upp till 17kbm kostar 650:- för 4 timmar eller 1000:-/dygn.
Mm, har kollat på dem, men de är för små. Det ryms mycket grejer i en tvåa... :) Vill slippa köra flera gånger.

flimmer skrev:
Mm, har kollat på dem, men de är för små. Det ryms mycket grejer i en tvåa... :) Vill slippa köra flera gånger.

Lär dig packa kvinna :7peta

Håller också på och ska flytta från en 2:a till 3:a.
Och det ska bara bli ett lass i en 17kubikare, det som inte får plats kastar man :D

Mr_White skrev:
Lär dig packa kvinna :7peta

Håller också på och ska flytta från en 2:a till 3:a.
Och det ska bara bli ett lass i en 17kubikare, det som inte får plats kastar man :D
Hehe, jo en viss utrensning är inte helt fel...men det blir jäkligt svårt att få in allt i en liten pluttlastbil ändå serrö, oavsett hur bra jag än packar... Visst det kanske går, men jag hyr hellre en stooor lastbil och slipper tänka på att packa smart - spar tid till annat vettu :7peta

Edit: stavfle

Last edited:
Jag har hyrt både lastbilar och bussar av karlbergs biluthyrning. De har ett antal olika storlekar att hyra ut.
Men jag tror att de mestadels hyr ut till företag, men det skadar ju inte att höra med dem.

Mr_White skrev:
Ahh, Biturbo :D Vi kommer bli grannar :tummenupp Flyttar till sumpan den 2 April.
Då kanske det kan bli en liten tur :squid så fort vädret tillåter....

Givet.. Jag ska slå upp tält, å bo, på min hoj i sommmar så jag slipper kliva av den i onödan! :tummenupp

En 2a i en fullstor lastbil innebär att det blir myyycket utrymme över. Packar man ordentligt så går det in i en sån som man kan hyra på en mack eller något. Annars kanske det finns dragkrok på den så att man kan koppla på en släpvagn också. :tomten

Har du kollat hur mycket det kostar att anlita en flyttfirma? Då får du ju även någon som bär grejjerna från lägenheten ner till flyttbilen och sedan upp i din nya lägenhet. Mycket bekvämt. :)

Mycket tips nu, tackar :tummenupp
Ska ta och kolla upp lite mer, den dära 22kubikaren kanske kan vara något.

Visst blir det massa plats över med en fullstor lastbil, men det underlättar om man så att säga kan gå in i lastbilen med grejerna. Antar att man måste gå och huka sig något i de där mellanstora...hmm eller så tänker jag bara på de där man hyr på Statoil med vanligt B-körkort. De är på tok för små...

Förutom alla möbler så har jag en del stora växter som måste få plats också, inget man kan stapla eller stuva direkt. -Nej, jag tänker inte slänga dem...

En litet for stor lastbil ar alltid battre an en som maste stuvas snortight for att allt ska fa plats. Man sparar mycket tid, inte lika stor risk att skada flyttgodset, slipper kora pa falgarna med gungig overlast etc etc. :tummenupp
(Jag pratar av jobberfarenhet, men det ar precis lika applicerbart pa en lagenhetsflytt.)

Volvo hyr, iaf i vastsverige, ut tunga lastbilar utan chauffor (dar har jag hyrt). Sannolikt Scania (kanske Mercedes) ocksa, och rimligen aven i Sthlms-omradet. Kolla med dem.

Kommentarerna om att "visst far allt plats i en Statoilpickup bara man stuvar ordentligt" kan bara komma fran folk som transporterat for fa saker, for sallan, haft for manga medhjalpare och for mycket tid. :fatta!

Skönare att lasta och köra stor bil som sagt. Dessutom slipper man skruva ner möblerna i sina beståndsdelar vilket sparar mycket tid före och efter själva transporten.

Edit: "stor bil" = tung lastbil

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...