Hyra en hoj för uppkörning

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Hej!

Är ny här på sporthoj och har inhandlat en båge men inte tagit kortet än pga långa väntetider... har 17 juni i barkarby/stockholm just nu :huvet
Min hoj är en R6 och eftersom jag inte har någon större hojvana sen tidigare så känns det inte som en uppkörningshoj för mig. Jag skall ta mellankort.

Verkar som att det finns lediga tider i omkringliggande städer t.ex. Västerås, men problemet är att min skola vill ha 5-600 i timmen för lån av hojen, vilket skulle resultera i uppemot 4000 i bara hojhyra. :brinnerup

Så jag tänkte kolla om det finns nån vänlig själ som har något tips om vart eller vem man kan hyra uppkörningshoj av till ett rimligt fast pris. En motard borde ju vara lättare än en supersport att köra upp med?

:Bugar:Bugar

Hej!

Är ny här på sporthoj och har inhandlat en båge men inte tagit kortet än pga långa väntetider... har 17 juni i barkarby/stockholm just nu :huvet
Min hoj är en R6 och eftersom jag inte har någon större hojvana sen tidigare så känns det inte som en uppkörningshoj för mig. Jag skall ta mellankort.

Verkar som att det finns lediga tider i omkringliggande städer t.ex. Västerås, men problemet är att min skola vill ha 5-600 i timmen för lån av hojen, vilket skulle resultera i uppemot 4000 i bara hojhyra. :brinnerup

Så jag tänkte kolla om det finns nån vänlig själ som har något tips om vart eller vem man kan hyra uppkörningshoj av till ett rimligt fast pris. En motard borde ju vara lättare än en supersport att köra upp med?

:Bugar:Bugar

I Köping ca 4 mil från Västerås, 850 kr om dagen inklusive 12,5 mil, Bmw gs är nog rena drömmen att köra upp på.

http://www.tankfull.se/default.asp?h=3&m=11

Last edited:
Grymt tips, tack! Ringde de och de verkade inte vara några problem alls att få hyra en hoj där!
Vet du om det finns några liknande firmor som tillåter uppkörning på deras hojar i stockholm eller närheten av? :)

Prova Roslagens Trafikskola i Norrtälje, jag hyrde hoj av dem när jag skulle köra upp. Tibble Trafikskola i Täby verkar också vara bra. Derm skulle jag prova att ringa till iaf.

Prova Roslagens Trafikskola i Norrtälje, jag hyrde hoj av dem när jag skulle köra upp. Tibble Trafikskola i Täby verkar också vara bra. Derm skulle jag prova att ringa till iaf.

tack! men jag ringde till vägverket/transportstyrelsen och fick en tid på fredag! :tungan I Örebro dock, så jag kör ner dit å plockar upp hojen i Köping å vidare till Örebro.

Dock har jag inte kört någon landsväg med skolan (har ingen att köra med privat), har du lite tips om vad man ska tänka på? Placering ?
Jag har bilkörkort så vanligt vett har jag men de skiljer sig ju endel:rolleyes:

Håll tummarna!

Din hoj funkar bra för uppkörningen, lågfarten blir bara lite knixigt men inte omöjligt.

Är du rädd för att lägga hojen då förstår jag att du inte vill köra upp med den, men annars funkar den bra att köra upp med :tummenupp

Dock har jag inte kört någon landsväg med skolan (har ingen att köra med privat), har du lite tips om vad man ska tänka på? Placering ?
Jag har bilkörkort så vanligt vett har jag men de skiljer sig ju endel:rolleyes:

Håll tummarna!

Välkommen.

Tja, du kör motorcykel och ingen moppe när det gäller placering...

Grymt tips, tack! Ringde de och de verkade inte vara några problem alls att få hyra en hoj där!
Vet du om det finns några liknande firmor som tillåter uppkörning på deras hojar i stockholm eller närheten av? :)

Är det en 25 kw hoj dom hyr ut. (om du skall ha mellanklass)?
Glöm inte att få med registreringspapper, det vill uppkörnings förättaren se.
Kompisen fick visa ett sms (bilregistret)på nåder, när han körde upp förra veckan.

Är det en 25 kw hoj dom hyr ut. (om du skall ha mellanklass)?
Glöm inte att få med registreringspapper, det vill uppkörnings förättaren se.
Kompisen fick visa ett sms (bilregistret)på nåder, när han körde upp förra veckan.

Japp den är reggad som 25kW, men de där me papprena visste jag inte! Tack!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park