Hyra Citroen C4 Picasso i ~4veckor?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ska köra en benchmarkaktivitet (i Tyskland) och behöver en Citroen C4 Picasso (svensksåld/nordisk marknad iom specen på HVAC) i ungefär 4 veckor.

Har kollat runt lite på de vanligaste hyrfirmorna, men ingen kan riktigt visa att de har just _den_ bilen. Så, någon som har tips på hur/var man kan hitta en bil till ett bra pris? Behöver bilen från w1114-w1118.

Kan man hyra/leasa en provkörningsbil från den lokala Citroenåterförsäljaren under såpass lång tid?

Ja, jag ska kolla med Citroenåterförsäljaren och höra efter. Dock har det ju visat sig att det alltid är värt att dra en rövare här på alltingets moder av åsikter/kompetenser, SH.

Cittra C4 Picasso har tydligen (enl. uppgift från mina düschka kollegor) den specifika HVAC (värmepaket) som vi ska "benchmarka" med vår (Valeos) HVAC.

Jag förstår absolut inte vad du menar, varför en mördarsnigel?

Jobbar du åt Valeos? :rofl Fråga varför de inte kan tillverka något som funkar nån gång.
Å andra sidan, då skulle ju inte Peugeot, Renault och Citroën köpa deras prylar...

Jag gissar att han ska jämföra cittrans värmepaket med Valeos värmepaket.
Präsis. Uttryckte jag mig så jävla illa i första inlägget?

Jobbar du åt Valeos? :rofl Fråga varför de inte kan tillverka något som funkar nån gång.
Å andra sidan, då skulle ju inte Peugeot, Renault och Citroën köpa deras prylar...
Vive La France! :mattias

Vad är det som inte har funkat für dich?

Last edited:
Ja du skrev på marknadsföringska. :D

Kan du inte hyra den veckovis? Kan nog bli svårt att få loss en från handlaren så länge.
Nåväl, budskapet är framme nu iallafall. Aber doch, marknadsföring är inte min hetaste potatis, jag är ju ingenjör ffs.

Får helt enkelt ringa runt till lite uthyrare/handlare under nästa vecka.

Äsch, det är väl mer generellt att deras startmotorer, generatorer, fläktar mm aldrig funkar men det där känner du ju redan till :D
Det kan nog vara som så att jag råkar känna till en del om det ja. :rolleyes:

Nu jobbar jag visserligen mest med klimat/kyl, och där har vi absolut inga kvalitetsproblem. :tungan

Last edited:
Det kan nog vara som så att jag råkar känna till en del om det ja. :rolleyes:

Nu jobbar jag visserligen mest med klimat/kyl, och där har vi absolut inga kvalitetsproblem. :tungan

Åja, de är inte så imponerade på AC-verkstäderna över de franska bilarna direkt. Jag vet förvisso inte vilka delar ni tillverkar men är det kompressorer och kondesor så är ni ju ute på hal is i vanlig ordning :D

Men största problemet ligger nog mest i att det är fransmän som har skruvat ihop bilen, fulla på rödtjut och fingrar flottiga av marinerade grodlår :gnissla

Men visst heter ni VALEO och inte VALEOS :va

Åja, de är inte så imponerade på AC-verkstäderna över de franska bilarna direkt. Jag vet förvisso inte vilka delar ni tillverkar men är det kompressorer och kondesor så är ni ju ute på hal is i vanlig ordning :D
:rolleyes:

Anders skrev:
Men största problemet ligger nog mest i att det är fransmän som har skruvat ihop bilen, fulla på rödtjut och fingrar flottiga av marinerade grodlår :gnissla
Så är det, helt klart.

Anders skrev:
Men visst heter ni VALEO och inte VALEOS :va
Yep, Valeo it is.

Äsch, det är väl mer generellt att deras startmotorer, generatorer, fläktar mm aldrig funkar men det där känner du ju redan till :D

för mig är det fan ta mig en fullständig gåta att folk fortfarande köper franska bilar, ja, helt jävla ofattbart helt enkelt, dom får ju t o m amerikanska bilar att framstå som kvalitetsbilar i jämförelse:huvet fransmännen skall hålla sig till vin och osttillverkning ingenting annat:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...