<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Go dag!
Säkert vanlig fråga, har läst mycket om det men får inte ordning på't iaf!
Gäller blinkerserna på min Fzr 600.
Felet är iaf följande:
Med motorn avstängd så blinkar mina blinkers jättesnabbt. Startar jag hojen och kör den på tomgång är det samma fel (hojen laddar inte något på tomgång, antar jag?). Gasar jag upp hojen till ett visst varvtal när den börjar ladda så börjar blinkerserna blinka normalt för det mesta.
Orginal sitter det lampor med 23 watt?
Sitter nu iaf mini blink med 4 fungerande lampor på 23 watt. Batteriet är nytt med rätt spänning. (13 - 13,5 volt obelastat), Laddregulatorn är ny då hojen överladdade förut. Alla jordpunkter o.sv är bra.
Blinkers relä har jag testat med ett annat.
Vad kan tänkas? Ska jag sätta ett motstånd på varje sida iaf? Men verkar konstigt då jag har samma lampor som orginal?
Nån som har nåt tips??
Säkert vanlig fråga, har läst mycket om det men får inte ordning på't iaf!
Gäller blinkerserna på min Fzr 600.
Felet är iaf följande:
Med motorn avstängd så blinkar mina blinkers jättesnabbt. Startar jag hojen och kör den på tomgång är det samma fel (hojen laddar inte något på tomgång, antar jag?). Gasar jag upp hojen till ett visst varvtal när den börjar ladda så börjar blinkerserna blinka normalt för det mesta.
Orginal sitter det lampor med 23 watt?
Sitter nu iaf mini blink med 4 fungerande lampor på 23 watt. Batteriet är nytt med rätt spänning. (13 - 13,5 volt obelastat), Laddregulatorn är ny då hojen överladdade förut. Alla jordpunkter o.sv är bra.
Blinkers relä har jag testat med ett annat.
Vad kan tänkas? Ska jag sätta ett motstånd på varje sida iaf? Men verkar konstigt då jag har samma lampor som orginal?
Nån som har nåt tips??
Last edited: