Hyllinge MS, träningar & tider?

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Jag är småsugen på att köpa en banhoj och börja köra,
men jag hittar ingen särskild information någonstans om när träningarna är,
om jag ens har möjlighet att köra.

Någon som känner till hur det ligger till med hyllinge ms? (på knutstorp och sturup)

det fins ju sydskånes och en massa andra arangörer som har många fler körningar än hylinge

Förra året hade HMS en träning för rr och det kom en förare dit på den.

Jaha, är det så illa i detta landet?

Som henke hå sa så finns ju ssemse med flera,
men jag är inte så sugen på att punga ut tusen spänn för var körning då jag gärna kör runt 2 gånger i veckan.
Jag kör mx nu och då kostar det 100-140kr per körning.

Jag hade en föreställning om att det stod till likadant med RR som med MX, man åker dit några gånger i veckan och kör lite träning. Uppenbarligen inte.

Så illa verkar det vara i skåne
Om du hade närmare till Linköping skulle du kunna träna varje tisdag. Det kostar 350:- för icke medlem, 250:- för LMS-medlem med träningskort och om man dessutom ställer upp som funktionär några gånger får man träna för 50:-

Det är skillnad.

/Stefan

Både Falkenberg och Linköping lyckas hålla i träningar. Underlaget för träningar med Hyllinge borde vara bättre än 1st hoj. Kan det bero på att det är lite inkognito med när och hur. Körningar med sydskånes brukar vara packade och många med licens. Hoppas det blir ändring på detta, skall kolla med dem...

Förra året hade HMS en träning för rr och det kom en förare dit på den.

Då ska det väl tilläggas att den var SÅ HIMLA dåligt annonserad att man får känslan av att det var meningen att det skulle komma en person. Om jag inte minns fel annonserades den mindre än någon vecka innan och då bara på hemsidan. Tvekar om att ens du Axxexx visste om den! Eller?

Då ska det väl tilläggas att den var SÅ HIMLA dåligt annonserad att man får känslan av att det var meningen att det skulle komma en person. Om jag inte minns fel annonserades den mindre än någon vecka innan och då bara på hemsidan. Tvekar om att ens du Axxexx visste om den! Eller?

Jag var med i HMS mitt första år som jag tävlade. Var den klubben man skulle tillhöra för att köra på Knutstorp trodde man då. Var med på en dag på banan som man skulle hjälpa klubben med lite grejjer på banan och träffas och fika efter. En herre kommer fram till mig och frågar
"-är du också en av våra nya JTCC-förare?"
"-Nej, jag kör roadracing" sa jag och var glad att det var någon som frågade mig vem jag var.
"-ROADRACING!? OJ!! Hur vågar du köra något så farligt som det? Du borde fundera på att köra JTCC istället!"

Det var ordförande i klubben som jag träffade för första gången..
Jag bytte klubb direkt året efter till en som enbart håller på med motorcyklar.

Sen 2009 har det inte funnits några RR-SM på den banan. Så att sitta och kolla på deras hemsida känns inte direkt som någon man gör så ofta. Var som sagt bara en som såg inbjudan till träningen förra året. Jag bor bara 16km ifrån banan så jag hade kunnat ta ett sent påkommet träningstillfälle eller bara åka ut och kollat på dom andra. Men missade det som alla andra.

Tjena!

Har kollat lite med Hyllinge MS och i dagsläget är det bara 3 körningar inbokade :va och det kostar 600:-/halvdag, 1200:-/heldag för medlem. +200:- resp. +400:- för icke medlemmar.

5/4
Testdag Bil/MC
25/5
MC Tävling?
24/6
Testdag Bil/MC
31/7
Testdag Bil/MC
Ligger på Hyllinges hemsida. Jag har frågat hur mycket körning det blir så återkommer när jag har svar.

HMS vill ha tillbaka sin RR sektion. Tyvärr har de saknats folk som varit villig att driva de innan. Men nu är vi ett antal som ska försöka få igång tävlingsverksamheten.

Är du intresserad vara med och arrangera tävlingar till 2014 så hör av dig. Alla är välkomna och hjälpa till med tävlings till HMS.

Funktionärer eftersöks mycket till alla tävlingar.

HMS vill ha tillbaka sin RR sektion. Tyvärr har de saknats folk som varit villig att driva de innan. Men nu är vi ett antal som ska försöka få igång tävlingsverksamheten.

Är du intresserad vara med och arrangera tävlingar till 2014 så hör av dig. Alla är välkomna och hjälpa till med tävlings till HMS.

Det låter bra, dessutom finnes TR möjlighet 22-23 Maj på Knutstorp med BBR, racehojar och gathojar www.bandagar.eu

Välkommna att köra på en riktigt rolig bana :)

Eftersom att det är Rookie och Classic tävling på Ring Knutstorp lördagen den 25:e så finns det bara en plats kvar i VIT grupp på Sydskanes Emses bandag den 24:e.
Skynda att boka denna om du vill testa dagen innan rejset, praktiskt då man dessutom kan övernatta till lördagen.

Sydskanes Emse har flera förare i R600 och R1000 som kommer att delta i tävlingen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show