Huvudmunstycke GPZ 1100 B2

KawaDuce

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki GPZ 1100 -82, numera med förgasare.
Har precis gjort en konvertering från insprutning till förgasare och hade förhoppningar om att på något sätt använda original luftlåda. Verkar emellertid lite klurigt att få till en snygg övergång mellan luftlåda och förgasare. Allstå blir det att hänga på pods. Idag är förgasarna - Mikuni BS34 (OEM på z1000j) originalbestyckade, dvs 127,5 på huvudmunstycket. Själva frågan handlar alltså om jag på grund av podsen nu måste gå upp någon eller några storlekar på huvudmunstycket... Värt att veta är att avgassystemet är gammalt hederligt original 4-2... Med dekorativa små hål här och var... :D

Är det för övrigt så att jag skulle kunna klämma in en luftburk från en z1000j? Skulle ju kunna vara en möjlighet för framtiden i så fall? Nån som vet?

/Fredrik, som ännu inte kört en meter i den ljuva sommarhettan
 
KawaDuce skrev:
2289264 Har precis gjort en konvertering från insprutning till förgasare och hade förhoppningar om att på något sätt använda original luftlåda. Verkar emellertid lite klurigt att få till en snygg övergång mellan luftlåda och förgasare. Allstå blir det att hänga på pods. Idag är förgasarna - Mikuni BS34 (OEM på z1000j) originalbestyckade, dvs 127,5 på huvudmunstycket. Själva frågan handlar alltså om jag på grund av podsen nu måste gå upp någon eller några storlekar på huvudmunstycket... Värt att veta är att avgassystemet är gammalt hederligt original 4-2... Med dekorativa små hål här och var... :D

Är det för övrigt så att jag skulle kunna klämma in en luftburk från en z1000j? Skulle ju kunna vara en möjlighet för framtiden i så fall? Nån som vet?

/Fredrik, som ännu inte kört en meter i den ljuva sommarhettan

Hej du.
Bara en liten undran : Varför???
Ta bort insprutning och sätta dit några gamla förgasare(1000J är väl en 82:a),,,skulle ju vara samma som att sätta på Weber 45:or på en GSXR 1000-05,,nåja,,kanske inte,,men ändå.;-)
Frostie.
 
Det finns ingen som kan svara exakt på din fråga annat än bänkoperatören som just gjort en körning i bänk med en lamdasond kopplad till din hoj.
 
Den långa förklaringen till operationen är att jag köpte hojen för en billig peng med full vetskap om att insprutningen inte funka... fick den i plastpåsar... Och på hojen satt några gamla förgasare från stenåldern... typ weber 45:or... Ambitionen var (och är!) att få igång hojen i originalskick. Efter att ha gått igenom det mesta visar det sig (givetvis) att förre ägaren gått fram med motosåg i allt elektriskt då han tog bort insprutningen. :huvet Eftersom jag inte kan ett skvatt om insprutning, och vill köra åtminstone några meter blev det en rad mer fungerande fuggar som temporär lösning. Tillägas om insprutningen bör att det är roliga bruna fläckar här och var på kretskortet som skall vara "dator"...

Men... så här blir det nu:
Pilot jet upp ett steg till 40
Höja nålen ett steg
Å så börja på 140 på huvudmunstycket...

Allt utan lambdasond, här är det trial and error som gäller! :tummenupp
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top