Har precis gjort en konvertering från insprutning till förgasare och hade förhoppningar om att på något sätt använda original luftlåda. Verkar emellertid lite klurigt att få till en snygg övergång mellan luftlåda och förgasare. Allstå blir det att hänga på pods. Idag är förgasarna - Mikuni BS34 (OEM på z1000j) originalbestyckade, dvs 127,5 på huvudmunstycket. Själva frågan handlar alltså om jag på grund av podsen nu måste gå upp någon eller några storlekar på huvudmunstycket... Värt att veta är att avgassystemet är gammalt hederligt original 4-2... Med dekorativa små hål här och var...
Är det för övrigt så att jag skulle kunna klämma in en luftburk från en z1000j? Skulle ju kunna vara en möjlighet för framtiden i så fall? Nån som vet?
/Fredrik, som ännu inte kört en meter i den ljuva sommarhettan

Är det för övrigt så att jag skulle kunna klämma in en luftburk från en z1000j? Skulle ju kunna vara en möjlighet för framtiden i så fall? Nån som vet?
/Fredrik, som ännu inte kört en meter i den ljuva sommarhettan