Husqvarna TC 610 Supermotard -95

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Hej, e lite småsugen på en Husqvarna TC 610 Supermotard -95 och vill ha lite tips & råd från er som kan.

Går den att använda utan att mecka ihjäl sig? Något speciellt att tänka på?

Har fått följande info från ägaren_
"Välservad med mycket nytt och genomgångna delar.
Bland annat, nytt sadelöverdrag, barkbusters, supermotardhandtag, supermotard framskärm, drev fram och bak, ufo twinlight, packboxar i framgaffel, nytt luftfilter, täta oljebyten mm.
Svarta Excel fälgar med talon nav och Pirelli Däck. Fina Excelfälgar med orginal nav och däck för cross och enduro medföljer. E-reg."

5649163211.jpg

5684940322.jpg

32000kr vill han ha.

//Daniel

Det kommer strax folk som kan Husky bättre än jag (har dock för mig att den inte är gatmotard direkt, vad gäller serviceintervall) men är du säker på att du vill ha en e-reggad? Finns väl flera nackdelar med det.

frikie skrev:
2095893 Hej, e lite småsugen på en Husqvarna TC 610 Supermotard -95 och vill ha lite tips & råd från er som kan.

Går den att använda utan att mecka ihjäl sig? Något speciellt att tänka på?

//Daniel
Snygg hoj!
Räkna med oljebyte var 5:e timma och ventilkoll var 10-15:e timma.
E-reg = du måste ha licens och vara på väg till eller från träning/tävling. Dvs inget nöjesåka till och från korvmojjen...
Går att köra "vanligt" med e-reg, men inget jag rekomenderar.
Vad skall du ha hojen till?

Okey, ingen höjdare med e-reg då om jag enbart får köra till/från tävling/träning.

Vill ha den som lekfordon, inga långa strapatser. Men småvägar, både asfalt och grus. lära mig wheelamaskin och kanske även ngn tur ner på stan.

Och ställa om ventilerna så ofta lär jag inte heller orka. Får väll bli en "vanlig" hoj istället då.

//Daniel

Last edited:
frikie skrev:
2095944 Okey, ingen höjdare med e-reg då om jag enbart får köra till/från tävling/träning.

Vill ha den som lekfordon, inga långa strapatser. Men småvägar, både asfalt och grus. lära mig wheelamaskin och kanske även ngn tur ner på stan.

//Daniel

Köp en TT, XR eller KTM 625/640/660 istället.
Tror nog att rolighetsfaktorn på det stora hela blir högre då...

Som sagt olja byter man var 5:e tim och ventilerna ska du inte behöva kolla oftare än 25-30 tim, dom brukar inte röra sig. Hade en 570 förut som jag körde runt 100tim utan att behöva justera.

Men det är en gammal modell och bara e-reg, så några 32000:- är den inte värd, skulle inte betala mer än 20-25000:- Man får tänka på att hojen är 11 år.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra