Husqvarna SM610s nya mod

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Hoj!

Undrar om någon har någon info vad gäller denna modell såsom återförsäljare i Sverige för tillfället då jag börjar bli sugen på en gatmotard för dagliga transporter oxå. Suttit o lusläst testen i Supermoto mag o blivit förtjust i den eftersom den fick finfina recensioner, men framförallt för att den är så läcker!!

Har den kommit, nån som sett den nånstans etc.

All info emottages tacksamt,

Mvh
David

ps. tycker t.o.m. om ljuddämparen ds.

Bifogat

• Husqvarna SM610s.jpg
    Husqvarna SM610s.jpg
    60.3 KB · Visningar: 210
ljudämparn o framstänka med lyse skulle bytas fortare än den kom ut på gatan för min del :rolleyes:

verka som de bara är ett skydd över "kröken(arna)"
kankse går o ta bort :)

Om du hade besökt tävlingen i Örebro så fanns den till beskådning där, jävligt läcker är den, mycket detaljer att beundra. Hojen kom från Halvards så jag antar att du kan ringa dem för att köpa direkt. :)

Finns den i rött/svart så vill jag också ha en.

Det är bara ett skydd över krökarna så det är bara att skruva bort om man vill. De som hitintills kommit till Sverige har jag skruvat ihop och de har varit svarta. Har även hunnit med att åka runt verkstaden 1 varv och det var en trevlig upplevelse måste jag säga. Sedan kan jag säga att jag är mäkta imponerad av detaljfinishen det var riktigt nice och dessto med man kollar dessto ballare blir den. Är dock lite osäker på priset med ligger emellan 77 och 80 har jag för mig. En riktigt trevlig motard som hamnar i samma klass som ktm 625,640 och 660 skulle jag tro. Får :tummenupp av mig

Effekten ligger på ca 50hk tror jag att det stod men är dock osäker kan ta reda på med exakt imorgon om jag kommer ihåg

jra_racing skrev:
Det är bara ett skydd över krökarna så det är bara att skruva bort om man vill. De som hitintills kommit till Sverige har jag skruvat ihop och de har varit svarta. Har även hunnit med att åka runt verkstaden 1 varv och det var en trevlig upplevelse måste jag säga. Sedan kan jag säga att jag är mäkta imponerad av detaljfinishen det var riktigt nice och dessto med man kollar dessto ballare blir den. Är dock lite osäker på priset med ligger emellan 77 och 80 har jag för mig. En riktigt trevlig motard som hamnar i samma klass som ktm 625,640 och 660 skulle jag tro. Får :tummenupp av mig

Effekten ligger på ca 50hk tror jag att det stod men är dock osäker kan ta reda på med exakt imorgon om jag kommer ihåg

Hojen var levererad av Halvards motor och det kommer en sändning snarast med flera såna hojar så är någon interesserad så hör av er till Halvards motor 016-351046

jra_racing skrev:

Hojen var levererad av Halvards motor och det kommer en sändning snarast med flera såna hojar så är någon interesserad så hör av er till Halvards motor 016-351046

Hoj!

Att det var ett skydd över rören var ju ganska uppenbart. Ändå blir det läckert! I tidningen omnämndes just den höga detaljkvalitén. Skrev även att det var riktigt hög ljudnivå original på den. Blev väldigt sugen hursomheltst då även köregenskaperna var ganska "rejsiga". Isf ska den gå som transportmedel, men den kan ju vara rolig o köra ändå. Läckrast av allt var nästan ljuddämpargaveln, slutar i Husq-loggan!

Då kan jag ju höra av mig till Halvards för mer info, tackar för all hjälp!

Mvh
David

Kan ju nämna att jag ha en TE610E -99 med i princip samma motor. Funkar kanon som gatuhoj, lättservad och verkar problemfri. Kanske inte så bra som pendlarhoj eftersom att träsmaken i röven är hemsk efter 5-10mil. Vibrerar en hel del också, annars kanon i motorn.

David P. skrev:
Läckrast av allt var nästan ljuddämpargaveln, slutar i Husq-loggan!
För mig blir det jämn kamp om läckraste detaljen mellan dämpargavlen som du säger och intrumenterinen som hela tiden har en HVA-logga i bakgrunden när den är tänd. Det såg även ut som instrumentet hade varvräknare men eftersom jag inte fick starta den är det inget jag kan bekräfta. Den känns rätt smidig när man sitter på den, smal och fin sadel, men kanske ingen touringmotard. Stadspendling däremot :tummenupp
Skulle välja den vilken dag som helst före alla KTMs LC4or känns det som ifall jag skulle behöva en "civil" motard. Men såklart en rejäl provkörning såklart.

Var det inte nån som plåtade den på rejset bredvid Hoffs SM570RR??

Supermoto skrev:
För mig blir det jämn kamp om läckraste detaljen mellan dämpargavlen som du säger och intrumenterinen som hela tiden har en HVA-logga i bakgrunden när den är tänd. Det såg även ut som instrumentet hade varvräknare men eftersom jag inte fick starta den är det inget jag kan bekräfta. Den känns rätt smidig när man sitter på den, smal och fin sadel, men kanske ingen touringmotard. Stadspendling däremot :tummenupp
Skulle välja den vilken dag som helst före alla KTMs LC4or känns det som ifall jag skulle behöva en "civil" motard. Men såklart en rejäl provkörning såklart.

Var det inte nån som plåtade den på rejset bredvid Hoffs SM570RR??

Låter snyggt med loggan i bakgrunden, vid testet omnämndes just att loggningen med Husq-kronan var omfattande.
Jag cyklar nog hellre än väljer en trist LC4... *duckar* Måste bara försöka hitta en handlare denna sidan Mälaren så man kan testa den, bor ju i Blekinge.

Touring, njae, kanske inte direkt, bara man kan ta sig 3-4 mil åt gången o hälsa på grannstäderna.. :)

Mvh
David

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back