Husqvarna Cr 250?

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Är sugen på att köpa en Husqvarna Cr 250 02.

Är det nått att ha, jag har fått för mig att det är dålig kvalite på dem efter alla turer med företaget. Men i och för sig så är en 02 ganska ny och husqvarna har ju sålt många endurohojar på senare tiden typ WR 250 som i mångt och mycket borde vara samma som en Cr 250, så det är kanske jag som är lite fel ute.

Finns det många återförsäljare som har reservdelar? Är reservdelarna dyrare än till de japanska hojarna? Är den svårmekad?

Kort sagt kan man köpa en nyare husqvarna och ha till motionskörning eller ska man satsa på en japanare.

Japanare är aldrig fel med tanke på att du hittar delar och service överallt, lägg därtill hög kvalite. Jag köpte en HVA 250 CR -03 förra hösten, den hade gått mest enduro och var sparsamt servad, åtminstone av sista ägaren. Bytte hjullager, diverse bussningar och kolven. Har fungerat helt utan bekymmer under 1 år på crossbanan. Delar köper jag från Halvards i Eskilstuna eller Nilsson motor i Skåne. Det går ju snabbt att få hem delar men ganska få mc butiker som har nåt hemma till HVA. För motionskörning får du en bra och billig hoj årsm 02-04 ca 20-30 tkr.:tummenupp

Kolven är lite dyrare annars har jag inte sett att det skiljer speciellt mycket. Någon annan som jämfört kanske?

von reisen skrev:
2508797 Kolven är lite dyrare annars har jag inte sett att det skiljer speciellt mycket. Någon annan som jämfört kanske?

Är inte kolven smidd som standard till HVA och att man därigenom motiverar det högre priset?

von reisen skrev:
2508797 Kolven är lite dyrare annars har jag inte sett att det skiljer speciellt mycket. Någon annan som jämfört kanske?
Nä, men det känns som att det är ganska lika.

Min kolv kosta typ 1500, gummit mellan förgasare och luftburk ca 600, kick 900 (tror jag). Det är det jag kommer på på rak arm.

Köpa HVA CR 250

Tipset är att ringa upp till Nilssons motor i skånes Fagerhult och snacka med dem .. de vet allt om HVA och är schyssta och ärliga.:)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back