Husqvarna 610?

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Hur är Husqvarna 610 som motard? Verkar ha en serviceintervall på 600 mil, vilket låter lovande.

Hur är de i karaktär? Pigga, nervösa, tunga, slöa? Ni förstår säkert vad jag menar.

Om man jämför med en 690 SMC (enda jag kört) är det ett stort steg ner?

Nu lämnar jag ordet fritt till de som har något vettigt att säga :näsblod

Jag tycker väldigt mycket om min, inte den snabbaste och absolut inte den slöaste. Vad jag har testat så skulle jag jämföra 610:an med ktm 660, men just inga vibrasioner!!
Själv har jag inte testat 690:an, men vad jag hört är den rätt rapp :)
Med små modifikationer får du den lätt mycket snabbare än vad den är orginal (typ 55-58hp på bakhjulet).
Jag kan bra köra 17 mil utan problem, förutom tankningen, annars kunde jag nog köra längre, kördes kompisens 660 och efter 7 mil var ju händerna och fötterna bort domnade!
Har satt en kugg större där fram så jag ligger på en ca 4000rpm vid 120km/h. (tror det var så)

Men i det stora hela är jag väldigt nöjd med min, skulle inte byta bort den! Men detta är hur jag upplevt den. Någon annan kan uppfatta den helt annorlunda!

Knuffar lite på denna tråd istf att göra en ny... :tummenupp

Någon fler som har några erfarenheter av Qvarna? Verkar vara rätt ovanlig som motard?

Knuffar lite på denna tråd istf att göra en ny... :tummenupp

Någon fler som har några erfarenheter av Qvarna? Verkar vara rätt ovanlig som motard?

Hejsan..

Jag körde min för första gången idag:) Men jag blev väl inte så jätte imponerad av effekten. Men o andra sidan nästan helt vibrations fri:tummenupp

Ett annat minus är att man inte kan se motor tempen (rätta mig gärna om jag har fel). kollade lite i instrutionsbiken och kan inte hitta nåt om motortemen.

sen läste jag i en mc-tidning att det ska finnas nån strypning för att den ska klara avgaskraven. jag skulle gärna villja vet hur man tar bort den strypningen?

// Tobias

Hejsan..

Jag körde min för första gången idag:) Men jag blev väl inte så jätte imponerad av effekten. Men o andra sidan nästan helt vibrations fri:tummenupp

Ett annat minus är att man inte kan se motor tempen (rätta mig gärna om jag har fel). kollade lite i instrutionsbiken och kan inte hitta nåt om motortemen.

sen läste jag i en mc-tidning att det ska finnas nån strypning för att den ska klara avgaskraven. jag skulle gärna villja vet hur man tar bort den strypningen?

// Tobias

Om det står att den finns, så bör det ju stå var den finns.

Qvarnorna är vääldigt strypta från fabrik. Prata med din HVA handlare så kan de hjälpa dig att släppa fritt hästarna.

Såg en 530 SM, och där skulle man in i insprutningen, avgasröret och kammarna.. Men inte speciellt komplicerat, och definitivt värt det eftersom det nog var 2x hästarna efter det!

610 te manual

er de noen her som har Verkstadsmanual
til husky 610 te 98 99 00
eller vet hvor man kann hitta en

Back