Husqvarna 610 -00a vs Honda XR650R 02a?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Vilken av dessa två maskiner skulle ni själva föredra som motardmaskin, Husqvarna 610 -00a el. Honda XR650R 02a? Väg in att de ska hålla och fungera att även åka 20-30 mil på i ett svep.

Nu vill jag höra goda argument med motiverade för- och nackdelar. Inte bara religiösa anledningar eller saker ni hört i 3e eller 4e hand.

jP skrev:
Vilken av dessa två maskiner skulle ni själva föredra som motardmaskin, Husqvarna 610 -00a el. Honda XR650R 02a? Väg in att de ska hålla och fungera att även åka 20-30 mil på i ett svep.

Nu vill jag höra goda argument med motiverade för- och nackdelar. Inte bara religiösa anledningar eller saker ni hört i 3e eller 4e hand.

Jag tror i alla fall att en Honda är trevligare längre sträckor. Husqarnan är nog bättre som ren motard hoj, men inte längre sträckor på väg.

Vad kommer du göra mest med hojen?

Re: Re: Husqvarna 610 -00a vs Honda XR650R 02a?

WestW skrev:
Vad kommer du göra mest med hojen? [/B]

Bra fråga. Det blir en ersättare för en sporthoj, så jag kommer tvingas skära ner på de här 20-30 milsturerna man tidigare tog om söndagarna. Men det kommer ändå bli såna titt som tätt, utöver massvis av piskande på kurviga vägar ex. bogesund samt det obligatoriska motard-busandet förstås.

Vad säger ni om kvalitén på en Husqvarna från 2000? Hondan vet jag är en slitvarg, men H har jag ingen vidare koll på.

Re: Re: Re: Husqvarna 610 -00a vs Honda XR650R 02a?

jP skrev:
Bra fråga. Det blir en ersättare för en sporthoj, så jag kommer tvingas skära ner på de här 20-30 milsturerna man tidigare tog om söndagarna. Men det kommer ändå bli såna titt som tätt, utöver massvis av piskande på kurviga vägar ex. bogesund samt det obligatoriska motard-busandet förstås.

Vad säger ni om kvalitén på en Husqvarna från 2000? Hondan vet jag är en slitvarg, men H har jag ingen vidare koll på.

Om du inte har provat någon motard så gör det innan du funderar på att sälja sporthojen. Det är en väldig skillnad. Motard är för att gasa upp till 100blås på krokiga vägar eller banor.

Visst går det att åka 5mil landsväg i 110 men det är inte världens roligaste

Har inte haft en husky 610 själv men jag är rätt säker på att du får roligare på hondan (lite mer krut i spisen?).

Jag har ganska ofta kört långa sträckor på min honda, inte så bekvämt men hojen håller för det och vibrerar mycket mindre än icke japsar. Uppe i 700 mil utan problem.

Röstar ochså på Hondan! :tummenupp
Kör farsans ibland o den e fin!
Har dock inte kört den på gatan..

har en bra vän vars hoj har gått 3600 mil utan problm...
(xr 650)

Monobike skrev:
Har inte haft en husky 610 själv men jag är rätt säker på att du får roligare på hondan (lite mer krut i spisen?).

Är du säker på det? Hondan tycks ha drygt 60 pållar men lyckas dock inte hitta vad TE 610 E Huskyn har?

jP skrev:
Är du säker på det? Hondan tycks ha drygt 60 pållar men lyckas dock inte hitta vad TE 610 E Huskyn har?

Nån här inne hade bänkat sin 610 men det kanske var innan krashen?? Skulle tro att det kanske skiljer 5 slangpållar mellan xr:en och te:en. Det finns en te 610 motard som brukar vara ute och snurra på karlstads gator ibland och den är grymt läcker :rock Den ser ut att ha varit med ett tag så nog håller dom.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back