Husqvarna 570rr frågor

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Är sugen på att byta cykel och har lite funderingar på en husky 570rr. Vad är det för service intervaller på en sånn? Hållbarhet? Nått särskilt man ska tänka på om man åker och tittar på den. Vad har den för effekt samt vikt? Och finns det nån återförsäljare på husky delar nära Östersund?

Kan bara säga att det är ett monster till motard helt sjukt mycket effekt. Är samma service intervaller som ktm 525 o dyl dock betydligt mindre skruva är husaberg. Vet ej hur mycket effekt det är i men den accelererar snabbt :hihi Motorn är skottsäker. Inget speciellt du bör kika efter vad jag vet då motorn är en beprövad konstruktion. När det gäller Hva delar säger jag bara halvards motor och problemet löste sig har allt och kan allt dock inte nära men snabb post order når honom på 016-351046.
Lycka till med nya hoj köpet och hoppas att även du blir en nöjd Husqvarna ägare

jra_racing skrev:
Kan bara säga att det är ett monster till motard helt sjukt mycket effekt. Är samma service intervaller som ktm 525 o dyl dock betydligt mindre skruva är husaberg. Vet ej hur mycket effekt det är i men den accelererar snabbt :hihi Motorn är skottsäker. Inget speciellt du bör kika efter vad jag vet då motorn är en beprövad konstruktion. När det gäller Hva delar säger jag bara halvards motor och problemet löste sig har allt och kan allt dock inte nära men snabb post order når honom på 016-351046.
Lycka till med nya hoj köpet och hoppas att även du blir en nöjd Husqvarna ägare
Blir så trött....
Hur kan du säga så utan att veta. Skruva vaddå?
Det är en fin hoj, inget snack om det men den är inte milsvida bättre än allt annat som unge herrn oftast vill låta påskina.

Ja, det är klart. En plugg för oljesilen och en för magnetpluggen + två skruv oljefilterlocket. Det blir ju en hel del. Täntke inte på det. :tungan

Supermoto skrev:
Blir så trött....
Hur kan du säga så utan att veta. Skruva vaddå?
Det är en fin hoj, inget snack om det men den är inte milsvida bättre än allt annat som unge herrn oftast vill låta påskina.
Jag skruvar ibland med Husaberg och då vi får in dom så är det inte roligt att jobba med dom. Vanliga fel är ju som du vet vipparmar kammar etc men även växellådorna strular iaf på dom vi fått in och då är det ju inte smidigaste motorn att klyva enligt min mening. Sedan vet jag så många som haft strul med husabergare även tävlingsförare och det är inte kul när man köper något och det strular onödigt mycket svingar som går av rambrott osv. jag är även medveten om att Husabergare har blivit bättre med åren men du måste medge att har man en husabergare kontrollerar man ventilspelet´, olje nivån osv. Så jag finner att jag har underlag för vad jag säger men vissa vill ha husaberg och då får man leva med det

jra_racing skrev:
men du måste medge att har man en husabergare kontrollerar man ventilspelet´, olje nivån osv. Så jag finner att jag har underlag för vad jag säger men vissa vill ha husaberg och då får man leva med det
Jag vet inte va customhoj du kör normalt men jag kollar då ventilspel och oljenivå vare sig jag kör Honda, KTM, Yamaha, Suzuki, Husqvarna eller något annat märke.

Ja ja...skit i Husan nu..den är jag inte intresserad av...just nu :rolleyes: Nu är det HUsky som gäller....vad skulle ni valt mellan en KTM 660 och en 570rr??

Var åker du mest då? Ska du bara åka väg kan du behålla KTM:en.För bankörning hade jag valt Husqvarnan......

Dainese skrev:
Hmm...ja iofs så är det mest väg jag åker.....men jag vill prova på nått nytt oxå.

gör inget som du kommer att ångra... behåll 660.n o bespara dig en massa onödiga svordommar.... sen får du väl dra dina egna slutsattser av detta... :)

Tamtech skrev:
gör inget som du kommer att ångra... behåll 660.n o bespara dig en massa onödiga svordommar.... sen får du väl dra dina egna slutsattser av detta... :)

Håller med. Jag hade inte köpt en RR om jag inte körde iaf 50% bana. Nog för att Husqvarna's 570 motor har ryktet om sig att vara "skottsäker". Det är fortfarande en rejshoj med tillhörande marginaler & service intervaller.

Kolla på Husqvarnas SM570R istället. Samma motor i grund & botten, fast med snällare trimningsgrad.

Går utmärkt att åka landsväg med. Därav extra uppsättning plast mm.
Desssutom bra mycket roligare och smidigare än touring-ktm.
Vill man ha en snällare hoj är det bara dreva om, eller byta till en annan förgasare.
Köp om du hittar nån. Ombyte förnöjer. :fyllisar

Hahaha, som det låter på en del är det konstigt att inte alla åker omkring på qvarnor... Hahaha...

Vad är felet på 660´in då? Att den är tung å klumpig eller, bygg om den då... Kanske vore nåt? Ktm 500:a ram, ingen som sett nån konvertering? Eller en honda alu-ram... Mmmm...

Fan är det jag sitter å flamsar om, behåll ktm:en vaffan... :)

Problemet kanske var att han tyckte ktm är lika unikt som att äga en Volvo?

Zana skrev:
Hahaha, som det låter på en del är det konstigt att inte alla åker omkring på qvarnor... Hahaha...

Kul att du tog upp det för det är faktiskt ganska konstigt att inte alla gör det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti