Husaberg !!!!!

Fan så flott :D :tummenupp
En bra början på 2005. Synd att Jocke L brutit båtbenet så chanserna till ett enduroguld minskar något. Men det grejar Björne. Martin L + Huvell tar varsitt guld i SM-SM och Orrenvade vinner i backarna. Huvell tar såklart ett MX-guld oxå :tummenupp :yoparty :Bugar :banana

Men vad har hänt med Svemos hemsida???
Saknar nästan det gamla DDR-upplägget de hade innan :( :lol

Lånar tråden lite här, eftersom den talar så för sig själv.. Husaberg. :tungan
Det sägs att Husaberg ska vara vassare och värre än många andra hojar. Är det så, eller är det bara nån form av sägen? (Är totalt :kocko på området, var snäll och mobba mig inte) Min far ägde en FE 501e -99 förra året. En kille som tävlar fick provköra den, han tyckte den var svårkörd. Jag fick provköra den, och jag tyckte det var svårt, och jag tävlar inte. Men roligt! :D Hur som helst, jag undrar då om det är bara Husa som är på detta vis, eller är det liksom alla hojar på runt 500 cc och över? (Planerar ett eventuellt inköp av TE/TC 610) :felämne

Nä nä Husaberg e slöa som fasen.. det såg jag iaf när jag kolla på Isbana i Hofors att det är KTM som gäller :tummenupp :fatta!

2FST4U skrev:
Nä nä Husaberg e slöa som fasen.. det såg jag iaf när jag kolla på Isbana i Hofors att det är KTM som gäller :tummenupp :fatta!

Ja lägger man ned ca: 100.000:- i trim så var det väl fan om det inte skall gå undan, 2:an,3:an,4:an i Hofors åkt standard sånär som avgassystem.
Skull du trimma en Husa för 100.000:- så tror jag inte KTM:en hänger med.
Nackdelen med att trimma Husan att den blir ohanterlig i SuperMotard.

Folket skrev:
Ja lägger man ned ca: 100.000:- i trim så var det väl fan om det inte skall gå undan, 2:an,3:an,4:an i Hofors åkt standard sånär som avgassystem.
Skull du trimma en Husa för 100.000:- så tror jag inte KTM:en hänger med.

Åfan.. kunde man ju inte veta.. men va fan att lägga ut 100 lax i trim vad har man köpt för grejjor då? En hel maskin i titan eller? :va

Hahaha

jämför bara en ktm:s riktiga gatreggade motard lc4:an med sina "200kg" med en husa 650 hmmmmm det säger ju bar en sak se ya,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, husa wannabeeeeeee...

Folket skrev:

:rolleyes:
Är du galen?
Haha, vadå ohanterlig?

Fördelen med att trimma just en Husa är att det är svårt att få den ohanterlig pga trimmet. Den drar från så extret låga varvtal att tom med trim som i vanliga fall skulle göra andra hojar mycket spetsiga i registret så håller de sig mjuka och snälla i registret.
Min raceHusa använder jag tex för att lära folk att köra mc med. Kompisars flickvänner osv som aldrig suttit på en mc förut. Den drar som en traktor från låga varv men biter ifrån sig som fan om man ger mycket gas, 70.2hk på slangen.
Trimma en Husky så mycket och du får ett mycket mycket spetsigare register, tom KTM blir spetsigare även om de också är ganska snälla.

Ohanterliga, gah!

Daniel

2FST4U skrev:
Åfan.. kunde man ju inte veta.. men va fan att lägga ut 100 lax i trim vad har man köpt för grejjor då? En hel maskin i titan eller? :va

Inga problem att trimma för 100 lakan.
Man slänger på de delar som man behöver i motorn + pipa. Inte så dyrt. 30000 eller så.
Sen kommer det dyra. Bygga om stötdämpare, trimma trimdelarna. Lätta och balansera om roterande delar i motorn. Porta om toppen, kanske specialtillverka ventiler och en del andra detaljer. Förstärka eventuella svaga punkter i motor och chassi.
Bänka. Eventuellt testa olika fuggar. Bänka, testa olika bestyckningar, bänka.

Och voila du har gjort av med 70000 till. De första 10 (ca) hästarna är billiga att få fram. Efter det är det dyrt kvalificerat arbete att locka fram hk för hk.

Daniel

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...