Husaberg verkstad?

enter308

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Hoj
Z1000 -10 såld husa 570 -09 såld ktm 690 smc -12 KTM SD 1290 -14 såld
Har letat efter husaberg verkstäder i göteborgs området nu men hittar inga "seriösa"

Någon som har något bra tipps på en husaberg Verkstad?
Som helst utför mappning också

MVh linus.p

Enginehardware tycker jag e seriösa, kan det mesta om Husaberg. Vet dock inte hur mycket dom håller på o meckar nuförtiden med Husaberg. Men ring och prata med Tomas så kan han säkert hjälpa dig. Googla lite så hittar du honom. Annars kanske han hittar dig, han finns här på Sporthoj. :-)

Kan inte någon annan så kan jag hjälpa dig med Mappning om du postar cdi och säger hur du vill ha den. Orginalmappning är bra från början, varför vill du ändra?

Last edited:
Engine hardware är också det jag kommer att tänka på.
Vi har ju Robban på Fastbike också. Dock känner jag ingen
som har lämnat in hojen hos honom så jag har inga rekommendationer.

Enginehardware tycker jag e seriösa, kan det mesta om Husaberg. Vet dock inte hur mycket dom håller på o meckar nuförtiden med Husaberg. Men ring och prata med Tomas så kan han säkert hjälpa dig. Googla lite så hittar du honom. Annars kanske han hittar dig, han finns här på Sporthoj. :-)

Kan inte någon annan så kan jag hjälpa dig med Mappning om du postar cdi och säger hur du vill ha den. Orginalmappning är bra från början, varför vill du ändra?

Anledningen till att jag vill ändra är väll för jag vill ha mer effekt (kanske)

Har nämligen köpt en Fe 570 som jag tänkt köra lite enduro med.

Har endast kört min z1000 innan inom motorcykel väg och tänkte börja testa köra lite i skogen :)

Blev ett litet impuls köp.

Då jag inte har någon som helts koll på hur det är att meka med en Husaberg så tänkte jag nog lämna in den till verkstad när det är dags för ventil koll å grejer. har försökt läsa mig till hur man gör men blir bara förvirrad.

Har ni några tips till hur ofta jag borde kolla ventilerna ?
Kommer för det mesta köras på grusvägar och skogsstigar, men även med motardkitet på vägen. Alla skriver ju olika vad det gäller olje byta och ventil koll.

Anledningen till att jag vill ändra är väll för jag vill ha mer effekt (kanske)

Har nämligen köpt en Fe 570 som jag tänkt köra lite enduro med.

Har endast kört min z1000 innan inom motorcykel väg och tänkte börja testa köra lite i skogen :)

Blev ett litet impuls köp.

Då jag inte har någon som helts koll på hur det är att meka med en Husaberg så tänkte jag nog lämna in den till verkstad när det är dags för ventil koll å grejer. har försökt läsa mig till hur man gör men blir bara förvirrad.

Har ni några tips till hur ofta jag borde kolla ventilerna ?
Kommer för det mesta köras på grusvägar och skogsstigar, men även med motardkitet på vägen. Alla skriver ju olika vad det gäller olje byta och ventil koll.

Vrid gasrullen till stopp så kommer du nog tycka effekten räcker till i ett eller två år för cross, enduro och grustigar. Om du direkt märker att det inte går tillräckligt så vill nog endurolandslaget ha dig med :krama :tummenupp :tungan

Vrid gasrullen till stopp så kommer du nog tycka effekten räcker till i ett eller två år för cross, enduro och grustigar. Om du direkt märker att det inte går tillräckligt så vill nog endurolandslaget ha dig med :krama :tummenupp :tungan

Jag har inte hunnit køra hojjen ennu, då den ær i sverige och jag i norge!

Men antar att den Ræcker till och blir øver i skogen.
Men som Motard var det mer jag tænkte som, kommer gå endel som det också! Men jag får nog ta och test køra den å se :)

Men bra och veta vart husaberg verkstad finns iallafall så jag vet vart jag læmnar in den nær jag kør sønder den! :) :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon