Nyinförskaffad Husaberg FE 501 som jag lyckas starta ena ggn på 2-3 kick men nästa gång tar det kanske flera minuter med långa pauser emellan och verk i benet. Tanken slog mig att om jag surat ner stiftet vid ett startförsök kanske de gjorde nästa start besvärligare också trots att motorn vart igång emellan. Man får ju för sig rätt mycket. Visste att de fanns en del trådar här på forumet om just detta och efter att ha läst allt jag hittade på "start+husaberg" så tror jag mig ha blivit lite klokare men överallt läser jag att man ska trycka in dekompen och kicka runt några varv. Nu är det så enligt förra ägaren att dekompen är omkopplad och nås vid botten när man kickar (när man dragit kicken till botten längst ner) så jag kan inte hålla in dekompen medan jag kickar tyvär. Om det är ett vanligt "trick" att koppla om såhär så kanske någon kan ge mig lite bra starttipps. Hittade dessa 3 som jag tyckte lät vättiga tips 1 tips 2 och tips 3 Men en förklaring på dedär med att luta hojen skulle inte sitta fel. Har nämligen läst det någon annan stanns också.