Husaberg kamaxel

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
Är trött på mitt fiasko till motorservice, nu vill jag ha igång cykeln fortast möjliga. Lämnade in motorn för över 4 veckor sen för service, idag är den fortfarande inte tillbaka. Det tog 3 veckor för Olle Ohlsson MC Sport Arlanda att konstatera att kamaxeln och några få andra detaljer var slitna, innan dess hände inte mycket. Rättare sagt, motorn bara stog på en bänk där jag gick in och ställde den själv... Blev lovad att servicen skulle ta drygt en vecka + eventuell väntan på delar. Nu vill jag ha tillbaka motorn men behöver en kamaxel.

Frågade David Larsson (Husabergs försäljningschef) i tisdags för att kolla att kamaxlar fanns på lager, han sa ja om det gällde standard kamaxlar (vad skulle det annars vara?). Eftersom Mc sport sa att de skulle beställa en i fredags (dvs en vecka sen) tror man ju att kamaxeln ska kunna komma i veckan med dagens moderna postsystem. Ringer nu MC sport för att kolla upp detta och om motorn är klar... Kamaxeln har inte kommit, och de säger tom att den är restad ifrån fabrik. De väntar på 6-7 stycken... och att mekanikern jagar land & rike runt för att hitta en till min motor. Nu börjar man starkt tvivla på att man får åka i sommar, vem som talar sanning i detta fisko till service bryr jag mig inte om längre, jag ska åka hoj.

Fungerar 00:ans kamaxel i en 02:a? Mc Sport sa att man måste svarva om för att vattenpumpen sitter ivägen bla bla, jag har hört att motorn tom blir vassare med den äldre...Jag vill inte trimma upp hojen ytterliggare, men 00:ans kam går förmodligen ganska snabbt att få fram till en 501:a och jag vill köra så fort som möjligt inför 24-timmars oavsett hur motorkaraktären blir. Passar den utan någon form av modifikation?

hela fiaskot är en för lång historia för att dra nu, jag vill bara ha en kamaxel, hämta motorn och betala max 50% av vad servicen kostar (13100:-!!!!) och sätta i den själv.

Efter det här fiaskot med två missade tävingar och att jag eventuellt missar en tredje (årets största händelse) och om inte annat det får stressa livet ur mig för att få hojen klar tills dess (25-26 juli) gör att jag aldrig mer kommer handla hos Olle Ohlsson såvida det inte blir en bra kompensation.

Du, varför ska du betala 50% när de inte har gjort något annat än en felsökning på motorn?

Min gissning är att om du åker dit och lever rövare ordentligt samt råkar muttra ARN el. dyl. så kan det sluta ganska billigt för dej. Du har ju trots allt blivit stående 3 veckor utöver utlovat.

Jag själv skulle inte acceptera en nota på 6500:- när de inte bytt något åt. Nåja alla är vi olika men höj rösten mer än en gång innan du betalar :hej

/Blip

Adrian_J skrev:

hela fiaskot är en för lång historia för att dra nu, jag vill bara ha en kamaxel, hämta motorn och betala max 50% av vad servicen kostar (13100:-!!!!) och sätta i den själv.

Jo bytt grejjer har de gjort faktiskt, efter de tre första veckorna... Vippor, lagersats, packningssats, kamkedja, kläpp till kamdrev. Men 13.1000 är det inte värt när det tar en månad, max hälften. 8 timmars arbete sa dom, en normal arbetsvecka är 40 timmar dvs nu totalt 160 timmar. Vet dock inte hur många timmar en mekaniker jobbar per vecka..............

Det där om ARN ska jag köra.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back