Husaberg FE 501.. 18år, köra?

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Undrar om man får köra en , som i topic, husaberg 501cc när man fyllt 18? Räknas den som tung eller mellan? Kan man inte strypa den annars till en mellan?
någon som vet hur många HK en sån har orginal?

För jag är 17½ nu och håller på med 125cc kort, kanske inte lönt om jag ändå får köra en större när jag är 18 om ett halvår... Men grejjen är att man får väl ingen snygg, fräsch motard för dem pengarna som jag lagt på 125cc hoj (ca 30000kr) ? :3freak

Tjena, Tror att du kommer få strypa 501an om du ska köra den på A Begränsad kort eftersom den lär ha mer än 34Hk (eller vad nu gränsen är) :)

Har hört att det skiljer 6-7hk mellan 501 och 650cc.

Att hitta en "snygg och fräch" motard för 30lax kan nog bli lite knepigt :va om du inte hittar någon äldre hojj eller liknande :)
//Morrre

Om du har dispens för blinkers, hastighetsmätare m.m. (endurodispens?) så behöver du inte strypa den! Nu har jag inte så stor koll på hur det går till för att få sådan dispens. Antar att det följer med när du köper en 501:a FE modellen (Enduromodellen)

Har en 400:a och kör ostrypt. Det hade ifs inte spelat någon roll. Hade kört ostrypt om jag var tvungen att ha det på pappret endå. Så larvigt att behöva göra det när det handlar om så pass lite effekt det är (om man jämför med sporthoj då)

Nyare husor är reggade till 6/9kW så det är inga problems att köra dem. På papperet alltså. Men det är ju en liten liten risk du tar att ev. polis kollar hojen.
Du kan väl, om du är osäker, sätta tillbaka originalstrypningarna om du gör så de stryper lite mindre än original om nån skulle vilja prova den.
Fast hade du en budget på 30lök blir det svårt iofs.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman