Husaberg eller ??? Hjälp mig

999an

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Hoj
Ducati 999
Hej
Jag tänkte köpa en motard LV reggad) och leka lite med när det är offsäsong för annankörning.

Jag betalar max 30000 kr för en hoj men vad ska jag köpa?????

Funderar på en Husaberg, dom ligger ju lite bättre i pris än en KTM eller Honda.

Men jag ingen erfarenhet av Husa, har hört att dom inte håller så bra, men kanske bara gäller riktigt gamla???

Nån som vill ge mig lite opartisk!!! info, tips och råd

(kanske nån som vill sälja en fin maskin till mig??) :)

Duccekungen skrev:
Hej
Jag tänkte köpa en motard LV reggad) och leka lite med när det är offsäsong för annankörning.

Funderar på en Husaberg, dom ligger ju lite bättre i pris än en KTM eller Honda.

Men jag ingen erfarenhet av Husa, har hört att dom inte håller så bra, men kanske bara gäller riktigt gamla???

Vad ska du med en motard i snön till? Är det inte bättre att köpa en enduro-/offroadhoj direkt? Angående husabergs hållbarhet så är det det samtliga trådar i det här forumet handlar om så läs igenom några av dem.

Duccekungen skrev:
Hej

OPARTISK INFO:

ANVÄND SÖKFORUMET!

säkert dykt upp 10 trådar med samma fråga den senaste månaden. Sen önskar jag dig bara lycka till i att hitta en LV reggad motard för 30 lök, gör du det så säg till mig om det inte blir köp.

philsson skrev:
+ motardfälgar för 10 lök. 45 papp. :tungan

Hur nu folk fortfarande betalar 10k för motardfälgar :kocko Men visst, blocket är överprisets Mecka i sverige... 6k går det att hitta för, har själv blivit erbjuden motardfälgar för 4k utan däck och broms.

Dee_cati skrev:
Hur nu folk fortfarande betalar 10k för motardfälgar :kocko Men visst, blocket är överprisets Mecka i sverige... 6k går det att hitta för, har själv blivit erbjuden motardfälgar för 4k utan däck och broms.
Vem isåfall är det som säljer så billigt? Isåfall får han gärna fixa motard fälgar till min CRF :rolleyes:

Dee_cati skrev:
jag räknar givetvis på det inkl bromsskiva och 4 kolvsok eventuellt ett par fina däck på också.

Min 02 kan du få för 30K. 4:ans växel vill dock hoppa ur ingreppen börjar bli slitna.

lv reggad med enduro fälg.

draccatryck skrev:
Vem isåfall är det som säljer så billigt? Isåfall får han gärna fixa motard fälgar till min CRF :rolleyes:

Inte till CRF tyvärr och numera finns de inte kvar. Skulle man sätta ut för det priset på blocket så skulle folk få hjärtattack.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman