Husaberg 650 frågor.

GIGGAN

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Husaberg
Tjenare.. Jag är ny här och tänkte ställa lite frågor angående husaberg 650 motard..

Har sedan barnsben kört cross och jag bara älskar att köra på bakhjulet är bland det roligaste jag vet har ägt en hel del crossar igenom åren 80cc-125cc-250cc dock bara 2-takt Men det känns som jag inte har så mycket mer att hämta inom just cross vill ha något MYCKET större..

Så har länge suttit och funderat på att köpa mig just en Husaberg 650 motard. Så tänkte ställa lite frågor angående just husaberg.. Har inte gjort så mycket research så klaga inte på dumma frågor osv.

Så som jag har fattat det så måste man byta olja var 5de timme. Samt justera ventilerna efter 15?..

Är dom någorlunda lätt hanterliga på bakhjulet? Gas reser osv?!.. (har inte så mycket efarenhet inom 4takt)..

Är det något man bör tänka på när man köper en sån här hojj något som ofta är slitet/dåligt på dom!?..

Går det köra med dom i skogen eller är dom för klumpiga. (givetvis crossdäck på då isf)..

Ja är det något mer jag bör veta/tänka på så skriv..
Alla säger att dom är sjukt pigga är det så? Vad har ni för efarenheter av husaberg är dom svår körda på bakhjulet osv?!.. Skriv så mycket ni orkar..

Mvh Giggan, :confused:

hej hej. var sugen på en för en vecka sen jag med tills jag lärde mig att på ett unger fär efter 100 timmar ska man plåcka isär motorn å byta alla lager osv. blir aldeles för dyr service för min del.

men har man pengar är det nog en av de bästa hojjarna på marknaden om man räknar effekt och vikt i den klassen. dock skall man hellst köpa över årsmodell -04 tror jag det var. inte säker varför men hade med uppgraderinga i motorn med att dom nyare tål mer stryk osv.

har du råd med en och du värkligen vill ha en värsting motard skulle jag rekomendera den för dig av vad jag har hört. ktm 625-640-660 skall dock va helt ok med. dock säger alla att 640 är betydligt sämmre än 625an om du inte byter förgasare osv.

ktm har dock inte lika mygget hk som husabergen men däremot behöver du inte byta olja osv lika ofta.. typ 250mil har ja för mig så tänk efter vad du vill:) hoppas det hjälpte lite:tummenupp

Hejsan :tummenupp Är väldigt nöjd med min. Det som har strulat lite är att få den rätt intälld till allt trim och vattenpumpspack har läckt nån gång. Annars en toppen hoj. Ventilerna ska man bara ställa om den blir svårstartad varm. Men enligt boken 15-20tim, Sen ska kamkedjan bytas vid ca 70tim och vipparmslagringar. Annars är det vanliga underhållet som med en cross.

Men det är en väldigt lätt och körbar hoj som är så rååstark. Den gas reser på 4:an :) Men jag är mycket nöjd med min och det kommer du med bli. Hitta ett bra ex om du ska köpa.

Lägger till en bild på min :D

Bifogat

• 19022011325.jpg
    19022011325.jpg
    252 KB · Visningar: 83
Från -06 och uppåt ska du ha. Där får man riva motorn efter 200tim -06 och äldre får man riva efter 100tim för de har sämre lager i motorn.

Okej jag tackar så hemskt mycket! :)

Hur mycket effekt är det i en husaberg 650? Hur många häst alltså :)

Min har 62hk på hjulet och 60Nm med trim, Helsystem och bättre acc pump och mappad.

med andra ord så borde en original 650 ligga på 55 - 60hk? dom väger runt 112 kilo tror jag med (torrvikt) så kraft finns det så det heter duga i dom. förmodligen något av dom absoluta värsta 1cylindriga hojjarna skulle jag tro.( gissning dock) ända tills macio eller va fan dom heter kommer med deras 700cc 2 takt dvs. de kommer ju inte va vägreggade dock så köp dig du en husaberg! ruskigt snygga är dom med.:tummenupp när jag blir stor skall jag själv ha en sådan:kär

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman