Husaberg 550fe 07 Elproblem

Frukostffs

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2013
Hoj
Husaberg 550fe 07
Hej!

Jag köpte för en vecka sen en Husa 550fe. Är riktigt nöjd med hojen och hur den beter sig på både grusväg och "lättare" skogsstigar.
MEN!

Någon har kopplat elen så att batteri inte behövs för lyse, men h4 lampan "brinner" när man kommer upp på högre varv. Elstarten fungerar även inte.
Jag vet inte riktigt vad som är gjort och har därför svårt att dra om så att lampan och allt går på batteriet.

Är det någon som kan leda mig igenom detta så vore jag tacksam. Bilder uppskattas!
Jag antar att det har något med växelström/likström att göra? Det satt även 1st 15A säkring där det enligt boken ska sitta 2st 10A säkringar. Det är åtgärdat nu.

Har kört MX innan så el är inte min största erfarenhet.

MVH

Ja där kan man ju backtracka och göra original.

Men vad är det någon av ägarna innan har gjort? Och varför? Och är det bättre kanske? Förutom att lampan brinner förstås.

MVH

Det är inte regulator som är paj då?

Har aldrig kört utsn batteri med lyset borde väl funka ändå. Jag tror det är för mycket ström fram till lyset.

Ringde till första ägaren. Han sa att han monterat dit ett 3-fas kit på den för att kunna ha en jävla massa lysen överallt. Så kanske är det för mycket ström fram till lyset. Någon som har erfarenhet av dessa 3-fas kit? MVH

Mät hur mycket spänning du har när du varvar upp den,börja med det.

Jag har 24 volt när jag varvar upp den. Köpte en H4 24volts lampa men den suger ju såklart på låga varv...

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025