Husaberg 450 Fe?

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Sitter och blocket surfar och ser att Husaberg 450 Fe ligger jäkligt bra i pris jämfört med tex. KTM Exc och Yamaha Wr.

-08:or för under 30tusen.

Kan man förvänta sig likvärdig kvalitet som KTM (alltså inge vidare :D) eller finns nån anledning att undvika husan? Hjul ska väl passa från KTM så de borde inte vara några problem att få tag i.

Försöker få en polare att köpa enduro så jag har någon att köra grus med i höst :yoparty

Kan detta vara en bra affär eller finns det en anledning att beg. priserna ligger lågt?

Årsmodell 04-08 anser jag vara lika bra som motsvarande KTM,dvs EXC.Det är i princip samma grejer i motor och växellåda,topparna i det närmaste lika.

Att Husa ligger lägre än KTM har jag aldrig riktigt fattat varför,mina Husor har alltid funkat fint.

Husabergs nya koncept från 09 gör nog att särskilt 07-08 ligger väldigt bra till prismässigt,det är stor skillnad på dom,både körmässigt och utseendemässigt.

Iom att den senaste generation Husa kom ut så har dom andra dykt i pris. Så en fin -08 får man under 30 papp.
Detta fenomen gäller allra helst på 450 endurohojar, 650 SM hojar kostar en bra slant mer, ligger väl nästan i klass med 450 -09.

Är själv lite sugen på en -08, riktigt mycket bra hoj för de pengarna...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park