Husa-Startmotor / KTM-Kick

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Hjälpstartmotor på Husa Fe650-02 går inte runt, den bara klickar. Vad kan det vara för fel? Motorn är lossplockad så den kan gå fritt utan motstånd men vill ändå inte. Har inge mer info då jag ställer frågan åt en annan.

Kicken på min KTM 660-04 fjädrar plötsligt inte tillbaks så ofta, vad är det som hänt där? Den har bara gått drygt 20mil nu så jag hoppas det inte är någe allvarligt.

/Svoosh

vad gäller kicken på 660n så är det några som haft problem med att den åkt in för långt på splinesen så den tar i mot kåpan eller nån annan stans!

har inte hört nån som fått problem med kickfjädern eller liknande...

nog med batteri till husan? :D

försök med start kablar på husan de funkade på min den hade låst sig på något sett men med mycket strom så lossade den

SVooSh skrev:
2103893 Hjälpstartmotor på Husa Fe650-02 går inte runt, den bara klickar. Vad kan det vara för fel? Motorn är lossplockad så den kan gå fritt utan motstånd men vill ändå inte. Har inge mer info då jag ställer frågan åt en annan.

Kicken på min KTM 660-04 fjädrar plötsligt inte tillbaks så ofta, vad är det som hänt där? Den har bara gått drygt 20mil nu så jag hoppas det inte är någe allvarligt.

/Svoosh

Hade samma problem , har hänt mer än en gång att startmotorn inte vill alls,dela startmotorn o kolla så att kolen inte bränt fast,ganska vanligt då det e för lite kräm i batteriet och då bränner dom fast o får ingen kontakt med statorn.

mvh/

SVooSh skrev:
2103893 Hjälpstartmotor på Husa Fe650-02 går inte runt, den bara klickar. Vad kan det vara för fel? Motorn är lossplockad så den kan gå fritt utan motstånd men vill ändå inte. Har inge mer info då jag ställer frågan åt en annan.

/Svoosh

Dålig batteri...

Fick ihop skitet med startmotorn nu, förstår fortfarande inte vad det var för fel eftersom jag inte gjorde ett skit.
Jävla husa att ha egen vilja, allt detta efter att den blev kallad för "Snigel" med sina 2 backspeglar å en sjysst strypning innan den skulle besiktas. Bah! Nästa hojj ska inte ha en själv eller egen vilja :gnissla.

Kan hända att det är batteriet, visade 12,5V 0A , underligt..
Men funkar, trodde att dreven från startmotorn hade gått av, men inte :banana

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...