Husa 650 vs KTM EXC525

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Är på g att byta till en EXC525SM men har även börjat fundera på en Husaberg 650. Hur är 650 jämfört 525 vid bankörning, är det för mkt drag/kubik för att den ska vara smidig dvs måste man vara i fysikt toppform för att behärska 650'n eller kan man få hyffsade varvtider även som fet motionär? Vore mkt tacksam för kommentarer från er som kört båda modellerna.
 
Får du riktiga bromsar och så på KTMen så tycker jag att du ska välja den.
Du kommer uppleva den som smidigare och draget räcker till dig. Dvs du kommer nog vara snabbare på KTMen än Husabergen.
Och du har ju närmare till KTMverkstad än till en Husabergverkstad.
 
420 skrev:
Får du riktiga bromsar och så på KTMen så tycker jag att du ska välja den.
Du kommer uppleva den som smidigare och draget räcker till dig. Dvs du kommer nog vara snabbare på KTMen än Husabergen.
Och du har ju närmare till KTMverkstad än till en Husabergverkstad.

Beror nog på hur stor banan du kör på är också. Ju större bana, desto bättre för Husan. Ju mindre bana, desto bättre för KTM:en! Skillnaden är väl att Husan funkar bra på bana från början, KTM:en måste du bygga om fjädringen på och fixa bättre bromsar per omgående men även fixa lite mer pulver i motorn om du frågar mig i alla fall. Ingen av de är väl egentligen någon höjdare för gatkörning men där funkar nog Husan lite bättre trots allt även om du får räkna med att serva och renovera den ganska ofta för att hålla den i form.

Ska du köra på gata skulle jag nog behålla hojen som du håller på att sälja just nu och skaffa ett helsystem till den istället.

//Eric
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top