Husa 650 -02 problem

Baloo

hej hopp
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
ingen
Skulle sätta ihop min 650 motor i Lördags. kladdade på packningsmassan o allt det där och när jag skulle trycka ner fodret i den ena motorhalvan så ville det "skruva" sig på plats så att säga. Jag tog i för allt vad jag värd och lyckades till slut vrida fodret till rätt position. Nu är det bara ett problem. Fodret sticker upp 0,5mm ovanför toppen. Kommer inte ihåg ifall det såg ut så här innan jag tog isär den. Provade att knacka ner det men det hjälpte föga. Ska det se ut så här??

/BaloO

Baloo skrev:
Skulle sätta ihop min 650 motor i Lördags. kladdade på packningsmassan o allt det där och när jag skulle trycka ner fodret i den ena motorhalvan så ville det "skruva" sig på plats så att säga. Jag tog i för allt vad jag värd och lyckades till slut vrida fodret till rätt position. Nu är det bara ett problem. Fodret sticker upp 0,5mm ovanför toppen. Kommer inte ihåg ifall det såg ut så här innan jag tog isär den. Provade att knacka ner det men det hjälpte föga. Ska det se ut så här??

/BaloO
Vågar inte mig på o chansa då jag helt enkelt ej kommer ihåg hur det va.
Prova o slå Marin o Fritid i Laxå en signal,alltid lika trevliga o hjälpsamma
alt pm till ypvs här på forumet.

Man måste knacka ner det med en hammare men du måste kunna vrida fodret runt hyfsat enkelt annars är det ett tecken på att oljeringen inte sitter som den ska... Dra av fodret och börja om. Knacka INTE mer då går den bara av...

Daniel

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...