Hur vinterförvara (race)husvagn?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Bara hissa upp över snötäcket och i med några torrbollar eller?

Det skadar inte med någon slags tak över heller.

Det skadar inte med någon slags tak över heller.

Nä jag har förstådd det och småleter efter någon lada att ställa den i. Men även om jag får bort den från snön nånstans måste man väl ändå göra något mer.

Nä jag har förstådd det och småleter efter någon lada att ställa den i. Men även om jag får bort den från snön nånstans måste man väl ändå göra något mer.

köpa såna där snygga fälgskydd i fejkat krom på biltema, måste väl endå vara ett krav. Då tappar inte fälgen så mycket rost under det långa uppehållet.

björn

Glöm inte att tömma vattentanken och ledningssystemet, särskilt varmvattenberedaren om du har någon!

En råttfälla kan vara bra att lägga in beroende på vart du förvarar den :-)

Annars ska det väl inte behövas göras så mkt mer, ta ur batteriet och underhållsladda under vintern är bra :tummenupp

/Nitrous

Glöm inte att tömma vattentanken och ledningssystemet, särskilt varmvattenberedaren om du har någon!

En råttfälla kan vara bra att lägga in beroende på vart du förvarar den :-)

Annars ska det väl inte behövas göras så mkt mer, ta ur batteriet och underhållsladda under vintern är bra :tummenupp

/Nitrous

Låter lite väl enkelt men fint. En kompis skulle ut och mäta i ladan om den går att få in där. Tycker ju lite synd om den när det står ute. Det är ju ändå en flashig Kabe Smaragd!

Använd 'stoppkilar' och ha parkeringsbromsen i ej aktiverat läge.

Töm husvagnen på madrasser etc som kan hålla fukt, förvara de någon annan stans.

En råttfälla eller två kan vara bra om de små kärleksdjuren skulle ta sig in...

En råttfälla eller två kan vara bra om de små kärleksdjuren skulle ta sig in...
En bekant, som har en ny Mazda 6, trodde att någon stulit pengar ur handsfacket men blev förvånad när sedlarna började komma tillbaka i handsfacket något sönderbitna :3freak

Husvagnsförvaring

:fakta
Två torrbollar, ta ur alla dynor om den ska stå i en lada -pga skadedjur(lägg i ett par råttfällor som sagt var ) men kolla dom då&då så slipper du den lukten i vagnen.. ta ur mat(en) ,töm toan ,ta in batteri,låt kylen stå lite på glänt,öppna alla skåpluckor så blir luftgenomströmmning även där, och ta även ur gasoltub -om ev brandrisk finnes,öppna vattenkranarna & kör ur vattnet i ledningarna. mm mm

Blir en trevligt helg sysselsättning om jag bara vet var fan den ska stå.

En gång när man meckade med min BMW 325T-90 så sprang den en mus över insuget och ner nånstans vid torpedväggen. Jag lyckades dock med en rejäl bensinläcka så han fick nog en rejäl fylla om han stannade där.

Hur länge hade den fått stå? :va
Den har körts i princip dagligen vad jag vet. Det började med att de hittade musskit på golvet och en dag på väg hemifrån jobbet kände tjejen som brukar köra bilen att något kröp innanför byxbenet :3freak

Har du några bilder på husvagnen. Funderar på att bygga en racehusvagn i vinter.

Har du några bilder på husvagnen. Funderar på att bygga en racehusvagn i vinter.

De enda jag har ligger nog på hemsidan. Men du får ringa/pm:a mig om du vill ha tips eller bolla idéer, dock har jag inte byggt den själv.

Har lämnat min vagn på renovering idag, då hittade jag ett objekt som kan funka att bygga racevagn av. Den har varit frisörsalong, och går enkelt att modifiera så den funkar som racevagn.Är nån intresserad slå en signal till husvagnscentrum i kvibille:035-56562

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman