Hur VILL ni att er tjej/kille ska vara/se ut etc. *POLITISKT INKORREKT!*

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

När det ändå pratas om ideal och så. Hur vill DU egentligen att din tjej/kille ska se ut, klä sig, vara etc. etc. När det väl kommer till kritan sedan så kan man givetvis falla LÅÅÅNGT utanför de ramarna men glöm det nu. Här behöver man INTE vara politiskt korrekt etc.

För att berätta vad jag gillar... Börjar med utseende. Hon ska vara smal och inte för lång. De ska vara vältränade men inte muskelösa. Gärna ganska stora och fasta bröst, äkta eller inte spelar ingen roll. Långt hår helst, mörkt eller ljust kvittar. Snälla fina ögon, en liten fin näsa.

Hon ska kunna gå ut och handla utan smink i mysbyxor, men bara för det ska hon inte alltid sitta hemma i mysbyxor osminkad. Hon ska bry sig om sig själv och sitt hem. Hon ska ha ett eget liv, egna vänner och egna intressen. Dessutom ska vi gärna dela vissa intressen. Det gör inget om hon gillar motorer och bilar etc. ;). Hon ska klara sig själv och man ska inte ALLTID behöva göra ALLT tillsammans. Hon ska veta vad hon vill, vara driftig, inte vara för mjäkig och kunna säga ifrån. Hon ska kunna ta egna initiativ men även lyssna på andras.

Hon får gärna klä sig sexigt och utmanande på krogen. Hon får prata med andra killar och så, sålänge jag VET att det är mig hon vill ha. Hon får gärna överraska mig med både det ena och det andra.

Det var väl vad jag kommer på nu...

Nåå?! Hur ska era vara då? Kom igen ;)

- Johan

Se ut som eller vara som?.. Antar se ut som och klä sig som eller? ;).. Det skulle funka ;)

Klädsel, smink, utseendedetaljer osv är inte så viktigt egentligen, de flesta tjejer har 100 ggr bättre koll på det där än jag i vilket fall... Det viktigaste när det gäller personlighet är de är självständiga och gärna fria tänkare. De skadar inte om de iaf är lite intresserade av någon form av konst eller filosofi och även har en drivkraft eller vision med livet. Har svårt för "ta hand om mig"-tjejer som inte kan klara sig utan en i 5 minuter. Mina (visserligen begränsade) erfarenheter säger att överdrivet intensiva förhållanden inte håller i längden. Jag tror inte att jag är särskilt svartsjuk av mig utan ser gärna att hon har en stabil vänskapskrets utanför förhållandet. MC-intresse är alltid ett plus :)

Red. 1: En sak till förresten... inga "krav"-förhållanden för min del. Tror mer på spontanitet och att man får ta saker som de kommer och även acceptera att båda förändras och utvecklas över tiden.

Oj, vad korrekt jag blev :va

Red. 2: Hon ska helst inte vara moderat heller :D

Last edited:
Smal blondin, helst klorinblekt hår med slitna toppar.
Stora pattar är ett måste då det tyder på intilligens. Plus i kanten om hon har vart med i nån billig tidning eller någon film. (vem vill inte ha en kändis som flickvän?) Ett tidigare liv som hoj-groupie (sittabakpåluder) gör det lite intressantare.
Ett krav är att hon ska kunna svara på tilltal.
Och gärna vingliga högklackat

men hallå?
-är detta önskelistan till julafton eller?

vill mest att tjejjen skall vara glad och positiv och vara sig själv, resten är ointressant ur ett urvalsperspektiv.

/weird science roXXor

Jag vill ha en kille som är sej själv till 100%. En kramgo sådan, inte spinkig och inte för mycke muskler...lagom helt enkelt!! Vill inte ha nån ytlig, märkesfixerad machokille utan en "vanlig" kille som trivs m sej själv utan för den sakens skull klä sej som en slusk! Något som är viktigt är att kunna prata...vill INTE ha en kille som inte kan säga va han känner! Självklart är d ett plus om han är intresserad av hojar! :tummenupp

Visst har utseendet betydelse men d är ju egentligen rätt löjligt...smaken är som baken och ALLA är fina i NÅGONS ögon...någon JAG tycker är skitsnygg kanske någon annan tycker är skitful.......för min del är personligheten viktigast ändå...humor, ärlighet och "glimten i ögat" kommer man långt på! :yoparty

Själv är jag rätt glad att jag inte faller inom ramen för den där typiska "snygga" bruden....smal, stora tuttar och långt hår...ibland är d ju faktiskt rätt skönt att skilja sej från mängden och jag vill att en kille ska gilla mej för den jag ÄR...inte den jag "borde" vara!! :tuttar

Tack för mej! :tungan

Trevlig, rolig, social, ärlig. Gärna hojintresse (lyckas alltid falla för såna killar av nån anledning :rolleyes:). Gärna modeintresserad.

Om vi ska gå till utseende, mörkt rufsigt hår, helst längre än mej (använder ju alltid high heels), älskar vältränade axlar o armar men det är inte viktigast i världen. Sexig blick och snygg kläder. Rakad & snygga skor.

Utseende är inte så viktigt på det sättet, om jag gillar nåns personlighet brukar jag gilla utseendet med, spelar ingen roll hur det ser ut på det sättet.

Last edited:
min tjej ska ha rika föräldrar som betalar min båge å allt till den sen så ska ja ju ha en fräsh bil helst en cab å den ska va blå eller svart å så ska hon ju köpa snygga kläder till mig å laga mat, städa, tvätta (kläder,bilen å bågen) se ut som brittney å va lika smal å lång som paris hillton!! de e väl inte allt för stora krav eller?? ja e ju bara 14 vårar...

Jag är en sån där tråkig människa som tycker att en tilldragande personlighet gör en människa attraktiv. Jag vill väldigt gärna att min partner ska vara stabil och hjälpa mej med "vuxengrejjer" när jag känner att jag inte orkar längre. Vill hemskt gärna att han/hon ska "ta hand" om mej i vissa situationer. Han/hon ska vara påhittig och nyfiken. Impulsiv, men som sagt ändå stabil. Någon att lita på i vått och tort.

Att han/hon ska ha egna intressen är en självklarhet, men det betyder inte att det är tabu att börja dela dem eller att delvis dela dem. Tycker att det skulle kännas fel om jag tex. körde hoj och han/hon ALDIRG fick följa med, eller att jag bromsade ett gryende intresse bara för att intresset är "mitt".

Köket är MITT! Om min partner tror att han/hon ska göra något där, så kommer det vara helt utan min hjälp. Jag blir gärna bjuden på middag, och ser gärna att min partner lagar mat ibland, men då för att överaska mej, inte för att "hjälpa" mej.
Att hjälpas åt med städning osv. är en självklarhet, och detta ska gärna utföras med ett leende på läpparna! Matlagning hör dock inte till "sysslor att göra i hemmet".

Min partner ska tycka om vackra saker och förstå tjusningen med ljus och mysbelysning. Han/hon ska med glädje slå upp IKEA-katalogen och kika efter nya grejjer för att förnya vårat hem. Han/hon ska oxå förstå vitsen med IKEA på internet....

Här tänkte jag skriva någon moralpredikan om vad som är attraktivt och inte, men jag tror jag hoppar över det...
Summa sumarum är att jag vill kunna ha ROLIGT tillsammans med min partner och att jag TRIVS, och allt detta handlar egentligen om personkemi...

/FW

Edit: Och jag låter ju ROLIG! :rolleyes: Det värsta huskorset gud skådat eller nåt... :arsele

Last edited:
Pillis skrev:
Jag vill ha en kille som är sej själv till 100%. En kramgo sådan, inte spinkig och inte för mycke muskler...lagom helt enkelt!! Vill inte ha nån ytlig, märkesfixerad machokille utan en "vanlig" kille som trivs m sej själv utan för den sakens skull klä sej som en slusk! Något som är viktigt är att kunna prata...vill INTE ha en kille som inte kan säga va han känner! Självklart är d ett plus om han är intresserad av hojar! :tummenupp

Visst har utseendet betydelse men d är ju egentligen rätt löjligt...smaken är som baken och ALLA är fina i NÅGONS ögon...någon JAG tycker är skitsnygg kanske någon annan tycker är skitful.......för min del är personligheten viktigast ändå...humor, ärlighet och "glimten i ögat" kommer man långt på! :yoparty

Själv är jag rätt glad att jag inte faller inom ramen för den där typiska "snygga" bruden....smal, stora tuttar och långt hår...ibland är d ju faktiskt rätt skönt att skilja sej från mängden och jag vill att en kille ska gilla mej för den jag ÄR...inte den jag "borde" vara!! :tuttar

En gammal klassiker: utseendet spelar ingen roll..... :tuttar :rofl

Jag vill ha vin Diesel fastkedjad i min säng. Fast Duff McKagan från G n´R skulle heller inte sitta fel ( om han fortfarande ser ut som han gjorde för 14 år sedan. :hihi )

Fast när det gäller förhållanden och inte sexobjekt så... är det en man som får mig att skratta och känna mig bekväm i hans sällskap. "Svåra" och otillgängliga typer göre sig inte besvär. Ju mer vi har gemensamt dessto bättre.
Jag har en stor del killkompisar och har alltid haft, så det som för mig skiljer en killkompis från en pojkvän, är att jag tänder på honom. Generellt sett vill jag ha en vältränad kropp, men lång och smal eller kort och bred är oväsentligt, då proportionerna är det som tilltalar mig mest, och personligheten avgör.
Jag har alltid blivit kär i en person och inte en stereotyp... :)

Pillis skrev:

Visst har utseendet betydelse men d är ju egentligen rätt löjligt...smaken är som baken och ALLA är fina i NÅGONS ögon

:hihi
Fa va bra! Tänk att det finns normala människor i detta förvridna samhälle.
Jag kunde inte utryckt mig bättre själv! Du lär ju inte ha problem med att få någon intresserad snarare som vanligt att få rätt person intresserad :lol Sen e det ju det där vanliga känslodravlet som killar/män har så svår för.... men det är väl en svaghetskänsla kopplat till den machoimage grabbar vill ha som dom inte vågar/kan visa :hihi jamena är man säker som individ så visar man ju precis vad man känner/tycker alltid! yea! Fa va schysst! O det ska tilläggas att det kan ge en del problem ibland :tungan
F ö såe tycker jag att tjejer ska vara intressanta som individer, aktiva företagsamma och våga ta för sig! Det e grymt bra! Vem vill ha en passiv soffpotatis som glor på bingolotto?

Check
/E

watson skrev:
Jag är en sån där tråkig människa som tycker att en tilldragande personlighet gör en människa attraktiv. Jag vill väldigt gärna att min partner ska vara stabil och hjälpa mej med "vuxengrejjer" när jag känner att jag inte orkar längre. Vill hemskt gärna att han/hon ska "ta hand" om mej i vissa situationer. Han/hon ska vara påhittig och nyfiken. Impulsiv, men som sagt ändå stabil. Någon att lita på i vått och tort.

Tänka sej...jag som trodde jag va ensam om att vara sådär "tråkig" ... :tummenupp

"Dom ser likadana ut allihop!
bleka och undernärda med trätänder"

Watson & Pillis, det är väl nåt alla vill ha hos en partner, att de orkar med att ta hand om allt i vardagen, ta hand om dej om du inte mår bra och ta hand om förhållandet? Tycker man om en människa blir han eller hon attraktiv.

Ernst skrev:
:hihi
Fa va bra! Tänk att det finns normala människor i detta förvridna samhälle.
Jag kunde inte utryckt mig bättre själv! Du lär ju inte ha problem med att få någon intresserad snarare som vanligt att få rätt person intresserad :lol

Jo tack...att få RÄTT person intresserad är svårare än faan...har gett upp nu :(

Pillis skrev:
Jo tack...att få RÄTT person intresserad är svårare än faan...har gett upp nu :(

Sympati till dig från mig! Men det kommer nya! Jag lovar... :)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back