Hur vet man att ingen rör ens hoj om den står på gatan?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gåtan är svår va?

Svar: Jo, man glömmer nycklarna i tändningslåset och finner dem på morgonen där.

750RR :cool:
Måste ju tillägga att om jag ahde hört den startats där nere hade jag skjutit från köksfönstret, så inge fula idéer nu :p

Är det en HD med någon HA dekal på så kan man nog göra så, annars låter det lite väl vågat?.

Så är det, när man glömmer nycklarna eller glömmer låsa eller vad som helst, då får man ha kvar saker och ting. Men så fort man låser för att man ska få ha sakerna ifred så blir dom stulna..

Skönt att ingen plockade hojen iaf.

....

...jag har redan glömt mina nycklar i tändningen tre gånger.. är kanske lite dumt att inte låta de övriga nycklarna till skivbromslås å så hänga med tändningslåset har jag märkt..

Re: ....

korvgubbe skrev:
...jag har redan glömt mina nycklar i tändningen tre gånger.. är kanske lite dumt att inte låta de övriga nycklarna till skivbromslås å så hänga med tändningslåset har jag märkt..

Jag var lat just den dagen och hade hängt kedjan över staketet så jag inte behövde mc-nycklarna....
Nyckeln till kedjan sitter i mina hus-nycklar.

Kommer aldrig göra så igen. :rodnar Helt vansinnigt tokig blev jag när jag inte hittade mina nycklar här uppe :D

750RR

En hoppmina med snubbeltråd borde funka ganska bra om man inte vill att ngn ska pilla på hojen :rock

yates skrev:
En hoppmina med snubbeltråd borde funka ganska bra om man inte vill att ngn ska pilla på hojen :rock

Räcker det inte om man kopplar ramen till el-uttaget? :brynad

750RR

yates skrev:
Ett bilbatteri borde funka ganska bra med om man inte har tillgång till ett eluttag! :fakta

Nämn en svensk som inte har tillgång till ett eluttag?????

750RR

Inte får du en stöt av ett bilbatteri...12V..det börja kittla lite vid 60V.

maverick_750rr skrev:
Nämn en svensk som inte har tillgång till ett eluttag?????

750RR

Skulle gissa att det finns ganska många som inte har ett eluttag ute på gatan där man ställer hojen :fakta

The_Riverman skrev:
Ingen som vet om att det är olagligt att lämna kvar tändningsnyckeln i?

inte olagligt men om den det blir stulet så får du förhöjd självrisk pga oaktsamhet/ ansvarslöshet med dina saker dock kan man göra en polis anmällan om att man blivit rånad på nyckeln till mc´n eller bilen

Last edited:
outsider skrev:
inte olagligt men om den det blir stulet så får du förhöjd självrisk pga oaktsamhet/ ansvarslöshet med dina saker dock kan man göra en polis anmällan om att man blivit rånad på nyckeln till mc´n eller bilen
När jag gick teorin på körskolan var det iaf olagligt. Hösten -96 var det, kan iofs ha ändrats..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti