Hur vet jag hur mycket jag får för en bil?

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag har en bil som numera är krashad pga att den idiot inte såg att det var stopp-plikt och brände in i mig bakrifrån!

Bilen ska lösas in (verkstad har kollat på den) Men kan jag veta på ett ungefär hur mycket jag får? Jag menar om det finns någon generell mall från Vägverket eller något? Bilen i sig var en gammal Saab 900-94, 2.3l fullutrustad med ACC/Färddator/elhissar/Motorvärmare/ och standard ljudpaket.

Tack på förhand

Du kan ju också påverka och förhandla om pengarna! sätt dig och jaga på blocket mm och se va dom ligger på med samma utrustning och miltal så får du en bra idé :tummenupp

tycon1 skrev:

Det beror också på vilket bolag det är som har löst in bilen, vilken bilskadeverkstad som har bedömt skadan och en massa andra saker.

Vissa bolag har skadereglerare som verkar ta inlösenpengar ur sin egen börs, andra inser att så länge det bara är materiella grejor som ska betalas så har dom kommit lindrigt undan även om du vill ha den dyraste likvärdiga bil du hittar i en bilhall hos en handlare.

För det är ju givetvis hos en handlare du ska kolla vad en likvärdig kostar, handlarna ligger ju oftast högre än blocket, eftersom han lämmnar MRF garanti.

tycon1 skrev:
Jag har en bil som numera är krashad pga att den idiot inte såg att det var stopp-plikt och brände in i mig bakrifrån!

Bilen ska lösas in (verkstad har kollat på den) Men kan jag veta på ett ungefär hur mycket jag får? Jag menar om det finns någon generell mall från Vägverket eller något? Bilen i sig var en gammal Saab 900-94, 2.3l fullutrustad med ACC/Färddator/elhissar/Motorvärmare/ och standard ljudpaket.

Tack på förhand
Du kan ju kolla här http://www.bilpriser.se

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey