Hur väl håller Dimljus?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Funtat på att köpa ett Dimljus från Biltema att använda som lyse.

42-343_l.jpg

Lättplacerade dimljussatser med litet format. Ljusen ger trots det lilla formatet ett mycket bra sken. Utmärkt att använda i dimma, snöfall eller kraftigt regn. Försedda med fästbygel som gör ljusen lätt monterade. Levereras med 55 W glödlampor (H3 12 volt), relä, strömbrytare, kablar samt kabelskor. Samtliga dimljus är E-märkta.

Tänkte på hur skaktåliga dessa är... jag kommer ju kanske släppa ner framhjulet nån gång!

Vad kostar dom...
Är dom inte allt för dyra, så är det väll bara att inhandla och testa... :tummenupp

449kr tror jag det var. Halvdyrt...Var på Biltema idag, men de hade inga hemma så jag kunde inte "känna" på produkten. Det blir iaf inge nattköra med sånt här lyse...

Swedie skrev:

42-343_l.jpg

Lättplacerade dimljussatser med litet format. Ljusen ger trots det lilla formatet ett mycket bra sken. Utmärkt att använda i dimma, snöfall eller kraftigt regn. Försedda med fästbygel som gör ljusen lätt monterade. Levereras med 55 W glödlampor (H3 12 volt), relä, strömbrytare, kablar samt kabelskor. Samtliga dimljus är E-märkta.

Tänkte på hur skaktåliga dessa är... jag kommer ju kanske släppa ner framhjulet nån gång!

visst, biltema är billigt. men det är ju kvalitè därefter också. inte bättre och köpa någon annanstans. micro är väl det mindre dålig kvalitè på i alla fall:)

Swedie skrev:

Det är en H3-lampa som sitter mer eller mindre stumt i lykthuset, det borde ju inte vara sämre än någon annan lykta. Funkar nog bra det där, men inte besiktningsbart förstås.

Swedie skrev:

Jag har åkt med ett liknande lyse (runt) i 4-5år och det har aldrig gått en lampa (H3)för mig, funkar kanon bra. Enda problemet är när det blir mörk på hösten då funkar det i stan men på landsväg blir det inga högfarts race. Men som tur är så bor man i norrland så man kan åka med mörkt visir och litet projektor ljus hela sommaren dygnet runt,
midnattsol :tummenupp

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...