Hur "typar" jag om min Ninja 600 (zx6r) till 25kW?

wikstrom

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Ninja 600 (zx6r)
Tjaa.
Jag måste typa om hojen då jag endast har mellankort:( Hur går man till väga då? många som ger olika svar...
Räcker det att göra en egen "strypning" med en metallplatta som man endast minskar utsläppet av avgaser med? måste man åka till en motorcykelverkstad där dem först testar hojen och får ett intyg på att hojen endast är på 25kW därifrån som man endast tar med tll besikningsgubben så ska det vara i stort sätt klart så?

Tacksam för snabba svar!

/Jonas

Godkänd strypning sätts i av verkstad som sen ger dig ett intyg på att det sitter där och sen är det bara beställa tid hos SBP för en regbes.

okej, ja jag har koll på att det går att fixa på verkstad men har hört att det mest är bortkastade pengar och att det funkar med en vanlig metallbit sen bara åka till besiktningen, att det ska räcka vet jag inte men dme osm jag har hört det ifrån verkar kunniga

www.mc-kompaniet.se
Klicka på strypsatser, kolla vad du ska ha, maila eller ring till dom, ha ditt ramnummer till hands.
Betala, få hem grejerna, montera (trottelstopp och insugsbrickor), skriv på intyget, klistra på nya lappen med ramnummer och db-uppgifter synligt, boka regbes., åk dit, vips så är hojen på 25kw.

Enkelt!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...