Hur tar man bort klistermärket på tanken?

xrv750

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CM400T -82Såld: 02, Honda, XRV750
Hej,
Köpte en MC i maj och jag kom alldrig till att ta bort det lilla klistermärket på tanken, hag för mig det stån 95 oktan eller liknande.
Hur får man bort det snyggt?

Hej,
Köpte en MC i maj och jag kom alldrig till att ta bort det lilla klistermärket på tanken, hag för mig det stån 95 oktan eller liknande.
Hur får man bort det snyggt?
Värma försiktigt med hårfön?

Allmänt för att ta bort klistermärken, Pilla bort, tvätta med t-röd. Funkar inte det kan matolja lösa limmet. Använd inte aceton. Värma försiktigt enligt ovan är bra. En av mig oprövad lösning som jag tror på för att få bort lim är bilvax.

När jag tog bort klistermärkena på min tank så använde jag endast klistersidan på silvertejp. Först drog jag alltså bort klistermärkena och därefter duttade jag med klistersidan på silvertejpen mot det kvarvarande klistret. Allt lossnade enkelt och smidigt och lämnade inget kvar. Det beror även på kvaliteten på klistermärket hur lätt det är att pilla bort i efterhand.

Ett annat exempel är balanseringsvikter. Jag fick tag i några från en verkstad för några år sedan och dessa var enkla att pilla loss från fälgen utan att de lämnade några rester alls. De jag köpt på Thansen däremot. De lämnade kvar det mesta och det var rätt jävligt att få loss skiten. Där funkade inte silvertejpmetoden alls. Får skaffa nya hos verkstaden nästa gång jag åker dit. :)

Det som funkat bäst för mig är en värmepistol (eller hårfön). Man behöver inte värma mycket alls för att mjuka upp limmet och så släpper lappen snabbt och lätt när man drar bort den.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg