Hur tänkte dem nu??

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag har som några här vet sålt min uber snabba;) retta till boegaxel h-borg och nu suktar jag efter en ersättare! Något är fel med marknaden nu för många begär underliga priser för sina hojar! Är jag ute och cycklar lr är det inte lite väl dyrt just nu?? Kolla länken....

http://www.blocket.se/alvsborg/Yamaha_YZF_R1_18728706.htm?ca=9&w=1

Last edited:
tur man hittade sin till "reapris" då.. :tungan

Har jag otur är det värsta måndagsexet :gnissla var ut till den i helgen.
Vänster framgaffel läcker olja & kopplingsfjädern verkar vara utnött :va
Ska bytas i vår på garanti men ändå.. årsm 09 250mil

Verkar som om begpriset stigit i takt med nypris!!
Kanske skall begära 80'000 för min zx10r då!!! Hi hi hi hi

Last edited:
tur man hittade sin till "reapris" då.. :tungan

Har jag otur är det värsta måndagsexet :gnissla var ut till den i helgen.
Vänster framgaffel läcker olja & kopplingsfjädern verkar vara utnött :va
Ska bytas i vår på garanti men ändå.. årsm 09 250mil

Kan bli så efter 250mil av höghastighets wheelies med avslutanden stoppies på 200m:D skämt åt sido så är det nog inte så ovanligt att det blir lite läck i packboxar! Räcker med ett liiiiiiten fel gjutning av boxen så pissar den snart ur sig. Triumpharna verkar inte vara sämre än något annat märke numera!

OT:
Är det ingen som ser hur jäkla fel det ser ut med "dem" i tid och otid?

Jämför: "Hur tänkte dem nu?" i stället för "Hur tänkte de nu?" och möjligen "Hur tänkte dom nu?"

Är det jag som är gammaldags och inte fattar att det är inne att stava som en kratta nu för tiden?

Puh..

OT:

Jämför: "Hur tänkte dem nu?" i stället för "Hur tänkte de nu?" och möjligen "Hur tänkte dom nu?"

Är det jag som är gammaldags och inte fattar att det är inne att stava som en kratta nu för tiden?

Puh..

Njaa så gammaldags är du inte då du använder ordet fattar ist för förstår så....;)

Hade en exakt lika dan R1'a (dock mer utrustad) som jag köpte våren -08 för 65 000:-. Så idag skulle jag inte ge mer än ~55 000:- för ett välvårdat ex.

:va aha en magister :D kan vi behöva här på forumet :näsblod:arsele

OT:

Puh..

OT:

Puh..

Nej, skriva dem är inte fel. Inte förstår låter bättre än inte fattar(tycker jag) Hur stavar en kratta:va

Tja.... :va

Man funderar verkligen hur beg. priser fungerar nu för tiden.

Som exempel, man kunde ju tjööpa en gixxer K8 för mellan 129900Kr på dyraste stället å för 109900Kr på billigaste stället.

Kraken som tjööpte maskinen dyrt för 129900 vill ju ha en viss slant när han säljer eller byter in sin maskin, men vill en tjööpare verkligen betala för att en första tjööpare gjort en sämre affär, än den som kunde tjöpa den för de lägre priset?
Skulle väll inte tro de...

Men så den som tjööpt den billigt kan ju å andra sidan vilja försöka sig på en rövare å få tillbaka alla sina stålar med att argumentera att han oxå tjööpt den till de dyrare priset (försöker iaf, om inte tjööparen har järnkoll på vart den e tjööpt som ny).

Ett begrepp som känns urvattnat & historiskt
"Men dom står ju i de priset" :D

Tja.... :va

Man funderar verkligen hur beg. priser fungerar nu för tiden.

Som exempel, man kunde ju tjööpa en gixxer K8 för mellan 129900Kr på dyraste stället å för 109900Kr på billigaste stället.

Kraken som tjööpte maskinen dyrt för 129900 vill ju ha en viss slant när han säljer eller byter in sin maskin, men vill en tjööpare verkligen betala för att en första tjööpare gjort en sämre affär, än den som kunde tjöpa den för de lägre priset?
Skulle väll inte tro de...

Men så den som tjööpt den billigt kan ju å andra sidan vilja försöka sig på en rövare å få tillbaka alla sina stålar med att argumentera att han oxå tjööpt den till de dyrare priset (försöker iaf, om inte tjööparen har järnkoll på vart den e tjööpt som ny).

Ett begrepp som känns urvattnat & historiskt
"Men dom står ju i de priset" :D

Fast det spelar ju ingen roll. Jag som köpare av ett begagnat fordon skiter ju högaktningsfullt vad föregående ägare har betalat för den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT