Hur startar / registrerar man en MC klubb?

hellfisk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
HD
Hepp
Vill gärna vilja veta hur man startar en MC klubb.
Vilken organisation? Hur det funkar med ansökan, regelverk, registrering, emblem, västar etc
Någon som vet?
// HF

Last edited:
Kolla med någon av killarna på Boss MC. De startade klubben för ca: ett år sedan så de kan säkert berätta hur man går tillväga. Eller dra ett PM till tomcool här på sporthoj. Han är el´presidento på Boss.

Edit: Hellfisk. Vad fan! Jag ser först nu att du kör HD. Du är på fel forum grabben :mad:

Komma här på ett sporthojsforum och snacka om emblem och västar...

Nädu, den gubben gick inte :tomten

Last edited:
hellfisk skrev:
Hepp
Vilken organisation? Hur det funkar med ansökan, regelverk, registrering, emblem, västar etc
Någon som vet?
// HF

Västar... hihi

Lite fel forum om du kör glidare grabben....

:arsele

Ja på det glada 70 talet kunde du säkert få bidrag....
Nu måste man typ hålla på med någon ungdomsverksamhet för att få något. Och några moppefuckon vill ni väl kanske inte ha i klubben, eller? :va
Så är det i Linköping i alla fall...

HD borde väl kunna gå att söka kulturbidrag för.... :D

Hejs

hellfisk skrev:
Hepp
Någon som vet?
// HF

Kolla med SMC där kan du säkert få hjälp! :tummenupp

hellfisk skrev:
Hepp
Någon som vet?
// HF

Ni måste ha västar först...svarta med röd text blir snyggt.
Sedan är det bra om ni är fler än 5 och helst bör någon ha hoj åxå.
Sen är det bra att skaffa en lokal..stor ska den vara......

Svar på en enkel fråga...

Hmm
Nivån på detta forum verkar inte vara för högt.. :O)
Tackar ändå för de som har svarat på frågan...och prisa sporthoj för att man kan skicka svar privat..Tack till de som lämna seriösa svar.
C ya
// HF

hellfisk skrev:
Hmm
Tackar ändå för de som har svarat på frågan...och prisa sporthoj för att man kan skicka svar privat..Tack till de som lämna seriösa svar.
C ya
// HF

Eyy. Nu känner jag mig orättvist behandlad. Jag gav minsann ett seriöst svar och det dessutom först (även om jag editerade det när det framkom lite mer vad det handlade om), men ändå ett seriöst svar. Har jag fått ett privat svar? Nej då inte alls. Ska jag då betrakta mig som en av dem som svarade oseriöst då eller? :va

Men varsågod i alla fall...

hellfisk skrev:
Hmm
C ya
// HF

Är det en MC klubb med ryggmärken du vill starta så finns det en modell som heter Sverigemodellen, den innehåller både regler och tips om hur du startar en klubb. Bla ska alla genomgå en propp (prospect) period, tom dom som startar, den är minst ett år innan man blir en fullvärdig klubb....

Finns mycket mer...

Vill veta mer...

Vad är det för skillnad på att regga i Sverigemodellen eller SMC?
Får man inte ha väst i SMC eller?
//HF

stephenj skrev:
Är det en MC klubb med ryggmärken du vill starta så finns det en modell som heter Sverigemodellen, den innehåller både regler och tips om hur du startar en klubb. Bla ska alla genomgå en propp (prospect) period, tom dom som startar, den är minst ett år innan man blir en fullvärdig klubb....

Finns mycket mer...

hellfisk skrev:
//HF
Ta kontakt med din local Hells Angels klubb och fråga dom hur du går till vväga.
Nämn gärna inte att du vill ha röd text på vit bakgrund, då blir dom uppretade......:)

hellfisk skrev:
//HF

Jag har ingen aaaaning, och faktum är att jag tycker det verkar vara krångligt att vara HD-klubb, eftersom det verkar som att man måste ta ställning i någon evigt pågående "gäng" tillhörighet.

Jag vill åka HD-chopper, vara lite lagom "outlaw" och inte höra till dom medelålders som har köpt en HD för att försöka förlänga skrumpna genitalier.

Med lagom "outlaw" menar jag på samma sätt som sporthojsåkarna, köra för fort, med förliten regskylt och ett bullrigare avgas, jag kanske T.O.M blir så gangsta att jag plockar av blinkersarna mellan besiktningarna.

Gubbklubbarna skulle få spader av att man ändrar en HD med annat än HD orginal customparts, och enligt outlaw klubbarna är jag en korgosse....

Nä, jag fortsätter att åka japanskt tills jag hittar rätt....

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år