IronMike
Guest
Sitter och velar fram och tillbaka hur man skall göra.. Vilken hoj man ska välja etc. Radfyra eller V-twin. Försäkringar bryr jag mig inte så mkt om, kör oftast trafik. Fast väljer jag en ny hoj vill man ju gärna ha åtminstone halvförsäkring.
Om man t ex tar en R1a, kom ju -98, nästan 10 år sen. Tycks ha ganska bra effekt/kg, bra bromsar, chassie? Är det stor skillnad mot en helt ny hoj, med likvärdig förare?
Det står lite mellan en R1a, eller Mille. Mille har jag haft.. Tyckte om den skarpt, saknade lite toppeffekt. Cbr 929 kändes ok, lite för tam kanske.
Man vill ju ha en hoj som är up-to-date. Men om jag ska köra trafikförsäkring, och komma lindrigt undan ekonomiskt, så kanske en äldre R1a vore något?
Finns det några andra alternativ?
Eller är det såpass stor skillnad att 50,000 kr extra på en ny hoj, gör det värt att köpa en -04/05/06 r-hoj.
Hur resonerar ni som går i köpa-ny-hoj-till-våren-tankar ??
Peace
Om man t ex tar en R1a, kom ju -98, nästan 10 år sen. Tycks ha ganska bra effekt/kg, bra bromsar, chassie? Är det stor skillnad mot en helt ny hoj, med likvärdig förare?
Det står lite mellan en R1a, eller Mille. Mille har jag haft.. Tyckte om den skarpt, saknade lite toppeffekt. Cbr 929 kändes ok, lite för tam kanske.
Man vill ju ha en hoj som är up-to-date. Men om jag ska köra trafikförsäkring, och komma lindrigt undan ekonomiskt, så kanske en äldre R1a vore något?
Finns det några andra alternativ?
Eller är det såpass stor skillnad att 50,000 kr extra på en ny hoj, gör det värt att köpa en -04/05/06 r-hoj.
Hur resonerar ni som går i köpa-ny-hoj-till-våren-tankar ??
Peace