hur skotta bäst ?

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
fick ihop voren efter ett litet ras förra helgen å nu går den super :-) uppgraderad till 530 cc mm. sugen på att åka nu men jag har ett litet problem.

vi är ett litet gäng som ska ut och åka lite på isen imorgon. vi tänkte göra det enkelt å bara staka upp en bana med vägpinnar. dock har det kommit lite snö å jag sitter här och funderar på det bästa sättet att få bort det värsta

några tips ? behöver inte ha bort allt men få det lite bättre ! funderar på att ta med oss en spade var och skotta ur det västa i kurvorna. ingen tillgång till traktor lr fyrhjuling. använd fanatasin !

Sålänge det inte är alltför mycket snö kör man upp en bana ganska fort med hojarna om man är några stycken... blir iofs lite spårigt men det är bra träning!

näe då, ska ta det lugnt tamtech ! startade den och kände lite på den i garaget. vilket jävla klipp i motorn med grejerna :-)

hur hade du kammen ställd när du körde med den, ställde du den någonting före eller efter ? snackade med christer på mxe och han sa att man kunde ställa den före eller efter beroende på hur man ville ha motorn. nu har jag den ställd " original" alltså de gängade hålen i linje med topplockspackningen med kolven i topp.

husqvarnan skrev:
näe då, ska ta det lugnt tamtech ! startade den och kände lite på den i garaget. vilket jävla klipp i motorn med grejerna :-)

hur hade du kammen ställd när du körde med den, ställde du den någonting före eller efter ? snackade med christer på mxe och han sa att man kunde ställa den före eller efter beroende på hur man ville ha motorn. nu har jag den ställd " original" alltså de gängade hålen i linje med topplockspackningen med kolven i topp.

Med tanke på durationen på den kammen så ska du nog inte hålla på o trixa förns du dubbelkollat ventilspelet mot kolvtoppen!!! som sagt kammen är typ enda i sitt slag, så jag är tveksam hurvida mxe nånsinn har sätt en liknande.
tog med den till VOR-importören en gång o han hade aldrig sett nått liknande. samt att efter lite mailande med fabriken, så ville dom ha tilbaks "deras" kam.. :tungan ... yeah right..
så i original-läge ska det vara... gärna med en FCR förgasare!

//T

vi körde på ca 10 cm nysnö och det gick fint efter ett par varv så hade vi spår i kurvorna och då va det bara att gasa vi va bara 2 hojjar och det gick fort att få bort snön i kurvorna .. gasa tills det rasar :banana

ristarpen skrev:
vi körde på ca 10 cm nysnö och det gick fint efter ett par varv så hade vi spår i kurvorna och då va det bara att gasa vi va bara 2 hojjar och det gick fort att få bort snön i kurvorna .. gasa tills det rasar :banana
Samma här!!
Vi var 6st på väsjön idag. Tillslut var det 10cm djupa fåror i kurvorna att åka i
:yoparty livsfarligt roligt. :hihi :hihi

Bästa dan på läääänge.. 4½ tim pure action :Rockbanan :Rockbanan

Kör man endurodubb så bettar det med lite snö på isen, jobbigt bara när det är blandat grepp.
Jag plogade ute på våran bana idag med traktorn men den var för tung och isen sprack :( Nu gick det bra ändå, det gick att dra upp med bil samtidigt som jag körde traktorn men det blir ingen mer gång :D
Vi trodde det var runt 30cm efter många provborrningar sedan tidigare men det är förrädiskt så glöm inte att borra en extra gång, speciellt runt stenar och där det kan vara strömt!

Back