Hur ska jag göra? hittar ingen båge!

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Frågan har varit uppe förut, jag vet men vet inte hur jag ska göra...

Uppkörning den 27:e aug, men har inte hittat en hoj som jag kan köra konbanan med.

Min hoj (cbr 954rr) är helt jävla omöjlig att köra med, inte bara för att den är klumpig när de gäller konbana men också för att kopplingen är dålig.

Har ringt runt till otaliga körskolor/mc-uthyrningar men inte hittat någon som kan hyra ut en båge vid ett par tillfällen (gärna 1 eller 2 gånger innan själva uppkörningen).

Provade banan med min handledares BMW GS1100, o den va ju hur lätt som hälst att köra med, men han åker till tyskland med den o blir kvar där i 1månad.

Någon som bor i sthlm trakten o har en passande båge?
Jag betalar alla kostnader såsom bensin, mat, tidsersättning.

Som pant får ni min hoj (alla papper på den om ni undrar)

Ring mig på 0735130442 // mvh Micha

Har du hört med Farsta trafikskola eller Alviks trafikskola.. Där bör det funka.. Ta en "testlektion" o dom kan säkert hjälpa dig :)
Har bara gott att säga om dom :tummenupp

Jag övningskörde privat med en brud -01 på min dåvarande R1, sedan körde jag upp våren -02 på min R1 och det gick alldeles utmärkt:)
Så varför kan inte du köra upp på din 954:a:va
Visst, dålig koppling men är den så kass då??
Hur som helst så önskar jag dig lycka till med kortet.

// 12 O´clock

Har du kollat med Dalens trafikskola?
Annars kanske blocket kan vara din vän, köp en gammal cb750 eller gsx750, går nog att få loss billigt. Sen säljer du den i vår. Fast du får ju ligga ute med 10-15 tusen i vinter.
Fast det slog mig precis, en polare har en gsx750es från 87 som han övningskör med, kan kanske kan tänka sig att låna/hyra ut den!

Japp, trafikskolor är ett hett tips. Tror även du kan "hyra" på Jarla trafikskola för en uppkörning. Suzuki GSX750 hojar, smidiga på manöverbanan/konbanan.

Kollat med Farsta, Jarla och Dalens.. alla säger samma sak, antingen så har dom inte, eller så finns det inte att hyra just vid tillfället vid min uppkörning :(

Med en fungerande koppling hade nog min gått o köra med men den är urkass, de e bara att glömma.

Ang södermalms trafikskola så träffade jag på en instruktör därifrån som va ute o körde med en elev på konbanan som jag provade.. Dom hyr tydligen inte ut om man inte kör genom deras skola.

Hoztic, om du har tid o lust får du gärna höra med din polare ang hojen. betalar självklart allt!

Tack för alla tips o råd annars grabbar

Jag snabbkollade lite med honom, den vill inte starta :huvet Fast allt går ju att laga iofs :)

Om de går slänger jag gärna en titt på den. så länge de inte är något stort så kan jag ju fixa de direkt. Är mek så man kanske inte har tummen mitt i handen :P

Last edited:
Fick ett medelande av en snäll själv som rekomenderade St eriks trafikskola. Ringde upp dom o kollade ang uthyrning. Dom har tid o de kostar 1800 för lektion med uppkörning.

Så nu e de problemet löst! :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage