Hur ska jag få bra fäste på tanken?

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Tjena på er hojfolk..

Jag behöver grip för min tank då jag köra stunt med min hoj så man hoppar ju runt en del upp på tanken etc. Men mina byxor håller en kväll sen är det håll i dem för att griptejpen slipar sönder dem..Jag söker något som jag kan ersätta griptejpen med. Jag har provat stomp grip det funkar knappt, flyger av efter ett tag.. Jag behöver nå slags gummi med klister på baksidan som man kan sätta på tanken..nån som vet vart jag kan gå och handla?..

jätte jätte tacksam för svar behöver det fort.


/Andreas
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Stompgrips kanske? vet inte hur dom är att fästa där du vill ha dom men det är grymt fäste i dom!
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
Stompgrips kanske? vet inte hur dom är att fästa där du vill ha dom men det är grymt fäste i dom!

"Jag har provat stomp grip det funkar knappt"


:tummenupp


vetefan vad det var, men sett nånting som liknade gummi-halkmattor mar har till badkaret, en massa knottror på iaf, biter nog fast en del.


kanske prova o lappa brallorna på slitställena med nåt som håller lite bättre?
 

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Har aldrig stått på nån´tank och kommer inte att göra det heller, men fick en idé.
När du fuktspärrar väggar av gips så stryker du på en gummiliknande färg... kan det vara nått´?
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Sån där tunn neopren som man har till räjssadlar kanske? Kolla grevens, tror de har lösark.
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Var det för att stompgripsen lossade de inte funkade eller för att de gav för dåligt grepp?

Jag vet inte vilket grepp som krävs för att stå på tanken, men jag kan mycket väl tänka mig att stompgripsen kan lossa om man rycker för mycket i dem...

Har du funderat på att ta bort limmet på ett par stompgrips och limma fast dem med bättre lim? Skulle tro att man kan gnugga bort limmet! Det brukar ju inte sitta så hårt och är mest som gelé! Annars borde sprit funka!

Sen finns det hur grymt lim eller dubbelhäftande tejp som helst!

Enn annan sjuk idé: näst fast några bitar sträckmetall/durkplåt eller liknande på tanken! Fast fyll den med kvävgas eller så innan du svetsar bara....

Fast det kanske försör kläderna ändå värre?
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03

Är det bara jag som uppfatta ditt svar som minst sagt oseriöst eller finns det eltejp med bra grip?.. eller är det bara du som är tvungen att skriva dumma saker i allas trådar ? :arsele

Helmetrock:

Bra svar jag ska prova det.. Precis det är inte det att stompgripen som ger dåligt grep utan bara att det lossnar för lätt. Annars funkar säkert dubbelhäftande tejp och tejpa på undersidan av stompgripen.

/Andreas
 

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Höör
Hoj
RSV 1000 -01
hmm, mataki byggtejp ? kan ju va ett helvete att få bort men alla gånger bättre än eltejp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Du ska inte fundera över o byta byxor då?

Det måste ju finnas byxor som greppar och håller.
 

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
men du kolla hos greven han har tunt gummi material, samma som vi använder på racehojjarna, de är väldigt bra fäste i det. tror han har ner till 0.5 cm.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Är det bara jag som uppfatta ditt svar som minst sagt oseriöst eller finns det eltejp med bra grip?.. eller är det bara du som är tvungen att skriva dumma saker i allas trådar ? :arsele

Helmetrock:

Bra svar jag ska prova det.. Precis det är inte det att stompgripen som ger dåligt grep utan bara att det lossnar för lätt. Annars funkar säkert dubbelhäftande tejp och tejpa på undersidan av stompgripen.

/Andreas

Det beror ju såklart på vad man menar med bra grepp, men eltejp av rätt sort brukar va lite sådär gummiliknande o jag inbillar mig iaf att det ska ge hyffsat grepp.
Jag kom bara med ett förlag du får ta det som du vill.
Har du för övrigt satte på stomgrips enl instruktion, värmt med värmepistol o inte belastat dem på minst 24h ?
Annars finns de ju saker såsom de klistret som handbollspelare använder kanske?
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
Snake skins från TechSpec kanske?

http://www.techspec-usa.com/review/reviews_gs.html

Att värma enligt instruktion och vänta 24h är nog en också en mycket bra idé.

Och nej, jag vet inte hur bra snake skins funkar. Jag vet snart. Har en uppsättning som ligger och väntar. :)

Det beror ju såklart på vad man menar med bra grepp, men eltejp av rätt sort brukar va lite sådär gummiliknande o jag inbillar mig iaf att det ska ge hyffsat grepp.
Jag kom bara med ett förlag du får ta det som du vill.
Har du för övrigt satte på stomgrips enl instruktion, värmt med värmepistol o inte belastat dem på minst 24h ?
Annars finns de ju saker såsom de klistret som handbollspelare använder kanske?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Du ska inte fundera över o byta byxor då?

Det måste ju finnas byxor som greppar och håller.

Han kör ju med spons från det där coola jeansmärket WAX, så byta byxor kommer inte på tal!


:rolleyes: :)
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
limmar man stomp pads enligt beskrivning på en riktigt ren yta så sitter dom skitbra.. jag vet inte vad du pysslar med när du stuntar för att dom ska lossna men jag hade stora problem att få bort mina när jag skulle lacka om tanken, grymt fäste i det limmet!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Precis det är inte det att stompgripen som ger dåligt grep utan bara att det lossnar för lätt.
Precis som ozto skriver så sitter de grymt ifall man gör som det står i instruktionen.

Se till att tanken är helt ren från allt kladd. Jag gjorde rent med sprit.

Sen värmde jag både tank och stompgrips med hårtork när jag satte fast dem och de sitter som berget.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top