Hur ser det ut på bulten?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Tänkte ta en sväng där på väg hem från jobbet. Men det känns inte aktuellt om det ligger lösgrus i var och varannan kurva. Någon som har tagit en tur där nyligen?

Om du fortfarande kör med Avon Azaro 46 som bakdäck rekommenderar jag att du kör lugnt oavsett var du ska köra. Om inte det däcket varmkörs nära dess smältningsgrad så är det i princip värdelöst.

lorkan skrev:
2069934 Inget mer speciellt med den ? Bara en väg söder om sthlm ?
Det är en slingrig vägen som DanTheMan tydligen innehar rekordet på,
väldigt rolig sägs det, har planer att köra upp dit någon gång.

Oddjob skrev:
2070018 Det är en slingrig vägen som DanTheMan tydligen innehar rekordet på,
väldigt rolig sägs det, har planer att köra upp dit någon gång.

Ghostrider har ju det nuvarande rekordet om jag har förstått saken rätt. I den senaste rullen gör han ju ett försök att knäcka det som han verkar ha lyckats med om man kollar på filmen. Eller har jag fel?

Krills skrev:
2070278 Ghostrider har ju det nuvarande rekordet om jag har förstått saken rätt. I den senaste rullen gör han ju ett försök att knäcka det som han verkar ha lyckats med om man kollar på filmen. Eller har jag fel?

Inte för att starta en diskussion om spökryttaren.. Men han har INTE gjort samma tider som Dan The Man på slingerbulten....

Inte ens Fûrsten har lyckats spöa DTM....

:tomten

Zee skrev:
2067061 Om du fortfarande kör med Avon Azaro 46 som bakdäck rekommenderar jag att du kör lugnt oavsett var du ska köra. Om inte det däcket varmkörs nära dess smältningsgrad så är det i princip värdelöst.
Vafalls?! Hmm jag tror jag har ett likadant bakdäck..
Är det rena rama bakelitskiten eller??
Sorry OT.

Fürstenhoff skrev:
2070521 Helt OK som vanligt gatdäck - men att köra avancerad kurvkörning är INTE att rekomendera!!

/Fürstenhoff.
Jag vet att jag har likadant mönster men jag vet inte om det är precis det.
Hmm det lät ju inge vidare.. jaja men avancerad kurvkörning kan jag väl inte riktigt påstå att jag utför..än..=)

Jag hade sådana där Azaro på min 88:a innan jag bytte till Metzeler.
Bakändan ville liksom ut i kurvor om man drog på.
Men sedan upptäckte jag iofs när jag lossat hjulen för däckbyte att det bara var 1.5 kg tryck både bak och fram, hade inte kollat sen jag köpte hojen 3 veckor innan :lol

Last edited:
Fürstenhoff skrev:
2070530 Just detta AVON däck passar egentligen INTE som ett däck på en R1'a med sin effekt oavsett körsätt - om man inte övningskör förståss!! :pannkyss

/Fürstenhoff.
jasså det sög ju pung att höra.. :huvet
jaja jag får väl köra slut på det sen köpa nåt annat. :argpådato

Stuff skrev:
2067054 Tänkte ta en sväng där på väg hem från jobbet. Men det känns inte aktuellt om det ligger lösgrus i var och varannan kurva. Någon som har tagit en tur där nyligen?
Åkt ett par gånger under vinterhalvåret .. bulten känns trasigare än någonsin. Sprickor å hål i vägen på sina ställen :död

Fürstenhoff skrev:
2070565 Sorry!! :rodnar

Dock funkar deras ProXtreme eller VIPER helt OK!!

/Fürstenhoff.
Hmm då den lokala handlaren (och där jag har finfin rabatt) lagerför Bridgestone och inte Avon så blir det nog ett battlax av nåt slag.
Men hör och häpna! Den andra mcdäcksnissen som har michelin istället säger att Bridgestone är rena plasten.
Så där blir ja osäker.. Vad sägs mich eller bridge?
Men samtidigt letar ju ju inte efter kletigt-superduper-tar-slut-på-mitten-på-3 mil-däck heller, då som som tidigare nämnt att jag mest drar som fan rätt fram, men så småningom ska jag bli lika ball som alla andra och knäskrapa i varje rondell så man vill ju ha lite kvalitèt, speciellt nu i "början".
Sorry för ot än en gång mina vänner.

Jaja tack för feedback iaf fûrern!

Fürstenhoff skrev:
2070515 He he he, och hur fort har JAG kört där då om jag får fråga eftersom att du vet att DTM har den snabbaste tiden på "Slingerbulten"!! :pannkyss

Jag menar - jag har kört MÅNGA sekunder under banrekordet för mc med min K5'a på Nürburg ring - varför skulle DTM's tid vara så omöjlig då!! :va

/Fürstenhoff.

Åh, har du kört snabbare än honom då? För det är verkligen vad du antyder och vill ha sagt med det där.

Jag har hört skvallerrykten som säkert är helt osanna om att du erbjöd honom ett set däck för att han skulle köra din hoj i ditt skinnställ ett par repor med tidtagning & filmning.
Vilken massa skit man för höra.

Victor skrev:
2070973 Åh, har du kört snabbare än honom då? För det är verkligen vad du antyder och vill ha sagt med det där.

Jag har hört skvallerrykten som säkert är helt osanna om att du erbjöd honom ett set däck för att han skulle köra din hoj i ditt skinnställ ett par repor med tidtagning & filmning.

Ooops!

Victor skrev:
2070973Jag har hört skvallerrykten som säkert är helt osanna om att du erbjöd honom ett set däck för att han skulle köra din hoj i ditt skinnställ ett par repor med tidtagning & filmning.

Är det därför GR alltid ser ut att ha olika tjock mage när han kör, för att det är olika mage under? Eller är det för att han skiter för sällan?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT