Hur mycket soppa drar din hoj?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Körde bara drygt 80mil med Bladen innan jag ställde av den men slogs ändå av att den va rejält törstig. Drar över litern direkt om man inte kör som en gammal gubbe. Faktum är att man lär köra extremt lugnt om man ska få den att dra runt 0,8 - 0,9l/mil.
Kommer iofs ihåg att den GSX-R 750 -99 jag hade va ganska törstig den också, men den höll sig iaf under litern.

Senaste hoje jag hade va en motard och den drog ALDRIG över 0,65l/mil, hur hårt man än körde :fakta

Fast man får ju en skaplig åktur med Bladen å andra sidan... :rock

Hur mycket drar era hojar?

Ingenting :gråta

F´låt att jag förstör......

Min Suzuki drog ungefär 0.6 milen.... Sen dog den =(

:hej

Jag har fått min Retta att dra 1.4!! Slå det om ni kan!!!

Min 1100R drar 0.5 på motorväg och närmare litern på bana, min Banräcer Kawa 790RR drar 2 liter milen.

Silwer skrev:
0,6 ungefär drar R1an, men då går det väl inte direkt på maxvarv, men halvblandad körning på höga växlar och en och annan acceleration.

0,6?? :eek: Det var det värsta... Hade en -01:ans R1:a förut men kollade aldrig hur mycket den drog, och nu puttrar den runt i hojhimlen... :rolleyes:

Var ligger arbetstemperaturen på era hojar då? Hondan är den hoj jag haft som har absolut högst arbetstemperatur, 81-84 grader vid landsvägskörning och kör man inne i stan så ligger den strax över 100 grader direkt. Blir ganska varmt om benen :p

MackeNo1 skrev:
0,6?? :eek: Det var det värsta... Hade en -01:ans R1:a förut men kollade aldrig hur mycket den drog, och nu puttrar den runt i hojhimlen... :rolleyes:

Var ligger arbetstemperaturen på era hojar då? Hondan är den hoj jag haft som har absolut högst arbetstemperatur, 81-84 grader vid landsvägskörning och kör man inne i stan så ligger den strax över 100 grader direkt. Blir ganska varmt om benen :p

Tyvärr har jag ju bara åkt på hösten och normalt ligger tempen runt 70-80 grader längs landsväg, står man o på tomgång eller på annat sätt plågar skräpet utan särskilt mycket kylvind så går det upp 10 grader till ungefär.

Men som sagt ingen högsommarvärme direkt.

Min RD350 drar 0,8 vid blandad körning, men har kört den på låga 0,5 (lugn körning som satan mao). Hård snabb landsvägskörning går jag närmare litern. Och då jag körde motorväg (det regnade och vi skulle faktiskt till liseberg, annars undviker jag motorvägar) med en tjejkompis bak drog den typ litern, men då höll vi 120-130 km/h i genomsnitt. Sen till kommer det ju två-takts olja för min del då också, 1 liter på 25-30 mil.

MackeNo1 skrev:

Rettan brukade ligga runt 0,6 vid normal körning (lite lägre vid enbart landsväg i "normalfart" dvs runt 200).. fast de var ju inte så ofta.. :D med en massa lek så låg den mellan 0,8-0,9.. fast jag har aldrig varit över litern.. :öl

Tja, runt 0.9 (+- 0.1) är väl det vanligaste. Över litern/mil är inga större problem att komma till. 0.6 som bäst på touring. Se där vad en stor v-twin med stora förgasare är bra på att :öl (dock inte öl ;)).
Kompisens gamla 929:a låg förresten konstant under 0.7, men jag misstänker mycken fegkörning där :squid

Silwer skrev:
nu får man skämmas snart, bäst man sticker hål på bensinslangen eller nåt.

Nävadå, rad4:or e ju snålisar... men axxa å maxxa mer så ordnar det sig nog :tummenupp
/F.

0.5 "blandad fiskörning" (lugnt med en och annan acceleration). Dryga 0.6 aktiv/inpirerad körning på krokiga småvägar. Tuffar man motorväg i rask takt börjar den närma sig litern.

Min gamla Kawasaki GPX250R drog 0,3-0,4 l/mil, man kom många mil mellan tankningarna.

FZ:an jag hade drog oftast 0,6-0,7, lyckades dock komma upp i 0,8l/mil vid hårdare körning. På långsemester med damen kom jag ned i 0,5.

RGV:n har jag bara räknat på en gång, (brukar räkna på mängd tvåtaktsolja som ska i tanken, inte liter/mil), och då var det strax under 0,7 l/mil, fast då hade jag nog kört rätt mesigt också.

XT:n drar 0,5 oavsett hur den körs. Har för mig att XR:en låg på ungefär samma den med.

0,4 som minst (väldigt lugn körning) sällan över 0,5 vid normal körning. Men det är ju en liten 125a jag kör :rodnar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park