Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
40-50 mm?!? DET var som...![]()
![]()
![]()
Tycker också det låter mkt men men som sagt har ingen koll direkt. Har för mig att jag hört 1-2cm när man sitter på. Men jag är glad för svar för som sagt sitter me brallorna på redan![]()
Nu är jag säker. 40-50 mm står det i boken, mätt på det tajtaste stället på varvet när hojen står på depåstöd eller liknande. Detta gäller för 98:an i alla fall.
Nu är jag säker. 40-50 mm står det i boken, mätt på det tajtaste stället på varvet när hojen står på depåstöd eller liknande. Detta gäller för 98:an i alla fall.
Tack så mkt för hjälpen!! nu ska det köras
å fan.. på depåstöd.. då e min för slak då.. har mätt min när den stått med hjulet på marken.. får ställa den på depåstödet då å mäta om..
å fan.. på depåstöd.. då e min för slak då.. har mätt min när den stått med hjulet på marken.. får ställa den på depåstödet då å mäta om..
Det ska väl inte spela nån roll om den står på depåstöd eller marken?? Blir ju däremot jobbigare att hitta den mest spända punkten utan depåstöd, men går ju det också..
Robban
märkte att det blev samma.. men va menas med den mest tajtaste punkten?
Blir det sån jäkla skillnad alltså när man låter hjulet hänga fritt mot när det är belastat, eller varför ska den vara så löst spänd? Är detta specifikt för R1? Jag trodde att 10-20 mm var nästintill universellt. Ha överséende, jag kan inte mycket om kedjor.
/perris
Aha, så är det nog. Tack för svaret!Jag har inga siffror, men R1:an en ganska lång sving, och därför kanske kedjespelet varierar mer när svingen rör sig än om man hade haft en kortare sving... eller också är det nåt annat med geometrin mellan utgående axel, svinglagring och bakhjul.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |