Hur mycket pengar lägger ni på bensin under sommaren?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Soppa per sommarmånad

• Antal röstningar
    0

Mingves

Guest
Hur mycket pengar lägger ni på bensin under en sommarmånad?

Hur mycket pengar lägger ni på soppa under en sommarmånad?

Last edited:
jag har stoppat undan 7000 för detta ändamålet till sommaren, vi får väl se om de behövs mer eller mindre!

/ Hannes

Frågan är inte hur mycket pengar som kommer att läggas på bensin, frågan är hur mkt pengar det blir över till annat efter att hojutgifterna är betalda :)

Prioriteringar:
1. Räkningar
2. Hoj
3. Mat (ris och pasta i nödfall)
4. Skivor och annat

Under första provturen i år så drog min hoj ca. 6 liter på 2.5 mil, och då var det ändå rätt blött och grusigt på vägen så jag kunde inte gasa så mycket som jag skulle ha gjort annars.
Men normalt så kör jag lugnare och då drar den betydligt mindre, jag svarade 750-999 kr/månad.

Hm.. helt ärligt, har absolut ingen som helst aning..
men bra mycket mer än 2lax är det ialla fall...but who gives a shit?

Brukar räkna på 1000mil på en sommar, så 4-6000:- i bensin blire, beroende på hur mycket "touring" det blir :fyllisar

En vanlig sommarmånad så går det åt massa stålar, Kawan drar 2 liter milen på bankörning och käkar massor av däck, Gixxern är inte så törstig men på bana är den TUNG och tuggar däck.

Den stora posten för min del är inte bensin, det är däckkontot som slukar mest, trots att jag kör på beggade rejsdäck så vågar jag inte ens räkna på vad det kostar, men skitsamma för det är ju så j-a roligt att köra hoj på bana.

Körde 1000 mil förrs sesången och med törst-twin så blir det väl nästan 10 tusen i sås-slantar. Jävla nedskattat komunistland vi bor i. :huvet

ca: 1500:- ... men det är inkluderat pendling till jobbet ... orkar jag inte köra hoj dit så blir det buss vilket kostar ungefär det samma så av 1500 blir jag av med hur som helst ....

Lite nyfiken på en sak,vad drar era hojar vid blandad gatkörning?
min drar ca0.65,rätt bra tycker jag men har ju inte jämfört med många.
Sen märker jag ingen större skillnad vid buskörning och touring utan den ligger alltid runt 0.65,lite skumt faktiskt.

Hmm jag klickade i 500-750kr
Fast nu när man tänker efter så vart det nog lite felaktigt. Kört ca 700-800 mil per säsong. Hojen drar lite olika beroende på körstil, men snittar nog runt 0,7-0,8 så räknar vi 9kr litern på soppan. ~750mil * 0,75 = 562,5liter * 9kr = 5062kr delat på de ~4-5 månaderna som man kör så blir det väl att man lägger runt 1000kr i månaden på soppa. Vissa månader mer och andra mindre.

Aja, prioriteringar...

//Fredda

Det vill jag inte tänka på, men en tusenlapp går ju lätt upp i rök.

Holger skrev:
Lite nyfiken på en sak,vad drar era hojar vid blandad gatkörning?
min drar ca0.65,rätt bra tycker jag men har ju inte jämfört med många.
Sen märker jag ingen större skillnad vid buskörning och touring utan den ligger alltid runt 0.65,lite skumt faktiskt.

samma för mig faktiskt, förbrukningen ligger på ungefär 0,52-0,54 oavsett hur jag kör. motorväg drar minst trots att jag måste varva nästan max för att man ska komma nånstans på motorvägen.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026