Hur mycket kostar Xbox live?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Hur mycket kostar Xbox live?

Har bbb (bredbandsbolaget), hur blir det med uppkopplingen då? Måste jag skaffa router, eller något liknande?

Har hört att man betalar en summa pengar varje månad för xbox live till skillnad från playstation 2 online där man bara betalar nätverkspaketet och inget mer, vet inte om det stämmer.

Ett tolvmånaders abbonemang kostar 599:- om jag inte missminner mig.
Angående router så handlar det mer om bekvämlighet än ett måste.
Dvs det är ju bara för att du ska slippa koppla om nätverkskabeln mellan datorn och Xboxen.
Men skaffar du en router, gå först in och kolla vilka routers som kompatibla med xbox live.
Jag vet att en del routers är knepiga på det av ngn anledning.
Men på Xbox hemsida hittar du routerlistan.
Fler än dom som finns på sidan funkar säkert, men det är ju bättre att köpa en som finns på listan.
//Tobbe

man behöve rinte betala för att lira över nätet med xbox. Finns andra alternativ till ms servrar som kostar.

Kanske en chipning var ett måste för att de skulle vara gratis, inte helt säker dock.. ska kika närmare på de

Muggen skrev:
man behöve rinte betala för att lira över nätet med xbox. Finns andra alternativ till ms servrar som kostar.

Kanske en chipning var ett måste för att de skulle vara gratis, inte helt säker dock.. ska kika närmare på de
Annars brukar man ju snacka om att man måste stänga av chippet för att kunna lira Live?
Är det så utbrett att det är lönt att lira ett flong nytt lir "piratlive"?
För jag tycker ibland att de verkar knepigt att hitta spel att ansluta till när man sitter med en orginalbox.
//Tobbe

Hört att Xboxen har nätverkskort när man köper den från affären, kan man inte bara spela multiplayer då?

Så chippet innebär inga problem vid multiplayer?

H4 skrev:
Hört att Xboxen har nätverkskort när man köper den från affären, kan man inte bara spela multiplayer då?

Så chippet innebär inga problem vid multiplayer?
Jo Xboxen har inbyggd nätverksenhet, klart man kan spela multiplayer över Xbox Live eller hur menar du?

Jag är ingen stjärna på hur chippen funkar, det jag hört är att man måste ha ett chip som går att stänga av för att kunna spela live, dvs man har chippet avstängt vid liveuppkoppling.
Men stämmer inte det rättar säkert ngn mig snart.
//Tobbe

Multiplayer kan du lira rätt av om du har 2 eller flera boxar i ett lokalt nätverk.
Så fort du skall ut på nätet(wan) o lira så är det "Live" som gäller, om man vill betala.

Ja, för att lira över ms så _måste_ man stänga av alla dagens chip som jag har vetskap om. Trots att jag inte är 100% säker på hur man gör, vet jag att det går att lira "utanför" ms live..
Ska fråga snubben imorgon när jag hämtar ännu en box. :tummenupp

Last edited:
Alternativet heter XBconnect som du installerar på din dator o kör genom. Funkar vad jag förstår även på ochippade burkar...

CorbenDallas skrev:
Alternativet heter XBconnect som du installerar på din dator o kör genom. Funkar vad jag förstår även på ochippade burkar...
Hur pass stort är det, dvs är det lätt att hitta spel till många olika tittlar att gå med i?
//Tobbe

Det är sant som ni skriver, om du skall lira över Live så måste du antingen ha en o-chippad box, eller ett chip som du kan stänga av med en switch i fronten. Har själv ett X-Ecuter 2 chip med switch, funkar perfa!

XBConnect är ett bra alternativ, inget olagligt eller "pirat" med det, utan bara ett program som lurar Xboxen att tro att den spelar över LAN när den egentligen lirar över nätet. Fungerar bra, men inte lika bra som XboxLive, vilket är mycket smidigare och garanterat laggfritt!
Dessutom finns det roliga rankinglistor, klaner m.m. om du använder XBLive...

McFille skrev:
Det är sant som ni skriver, om du skall lira över Live så måste du antingen ha en o-chippad box, eller ett chip som du kan stänga av med en switch i fronten. Har själv ett X-Ecuter 2 chip med switch, funkar perfa!

XBConnect är ett bra alternativ, inget olagligt eller "pirat" med det, utan bara ett program som lurar Xboxen att tro att den spelar över LAN när den egentligen lirar över nätet. Fungerar bra, men inte lika bra som XboxLive, vilket är mycket smidigare och garanterat laggfritt!
Dessutom finns det roliga rankinglistor, klaner m.m. om du använder XBLive...

Om man har XBconnect, kan man då lira mot xbox live användare?

Eller är det bara folk som har XBconnect som lirar mot varandra?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman