Hur mycket körde du denna sessong?

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Räkande ut hur mycket jag kommer att ha kört när sessongen snart är slut.
33 x bandagar/träningar/tävlingar med totalt 200 x 20min pass, samt ca 20mil landsväg.

Intresseklubben kan ju anteckna :)
/GP

Last edited:
250mil är det än sålänge. men klarade kortet i slutet av juli så hela sommarn har man inte kunnat åka fast man velat =)

50-60mil hittils, fick körkortet indraget pga fortkörning. Räknar med att hinna ett par mil till

Men i den här tråden måste det väl vara hur mycket man kört på bana?

1300mil på bana är imponerande...

Har själv bara fått till 22 storbane-körningar och 10 gånger på go-carbana.
Har tre dagar kvar på Gelleråsen nu till helgen och sedan blir de lite mer go-cartbana:yoparty

Men attans vad Folksam SMC försäkringen blir tråkig nästa år.... ingen mer körning utanför SMC på bana:va

5 mil idag! :hoppa köpte dock hojen i lördas!!:yoparty

6 bandagar totalt + 3 broms och kurvkurser på gocartbanor. ca 1000 mil har man skrapat ihop. Det tråkiga är att man tappar suget för att köra på gata när man åkt bana ett par gånger. Blir nog eventuellt någon körning på Anderstorp om vädret är bra.

För mig har det blivit ca 400 mil bara. 3 vänder tur och retur till oslo var av en repa är ca 52 mil. Resterande mil var ren nöjesåkning, men det blev inte så mycket som jag ville. För mycket jobb och ingen semester :(

Bara 350 mil än så länge pga ett härligt knäbrott med 8 veckor på kryckor plus några veckors rehab innan jag kunde åka båge igen... Och detta från slutet av maj. Vilken fantastisk tur man har ibland...

Det har väl blivit ca 100 mil gata. Tre Anderstorpkörningar (inkl.den 17/9) och ett okänt antal varv på Gotland Ring.

Nästa år skiter jag nog i gatåkat helt. Tänkte först sälja hojen och köpa en gammal banhoj som man kan kasta upp på släpet och åka på nån banåkning då och då. Men då hojen faktiskt redan är gammal så blir det nog till att slänga på kraschisar på den istället.

Last edited:
Typ 1100 mil...ett par bankörningar, men det är gatan som lockar. Det känns mer på riktigt. Bana är lite väl mycket skyddad verkstad för att vara riktigt spännande, men som träning inför det verklige livet är det väldigt bra ! Dessutom gäller min försäkring på gatan så det är en fördel...

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...