Hur mycket gör 2-3 kugg bak på hjulbasen?

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Har tänkt snabbdreva om hojen. Har bara tänkt sätta på ett nytt bakdrev, kanske 2 till 3 kuggar upp. Vill inte köpa ett helt nytt drivpaket och undrar därför hur mycket kortare hjulbasen blir i mm om jag sätter på ett 3 kugg större drev.

Original är 16-42 tror jag ifall det har nån betydelse.

Dumt eller har det ingen särskild betydelse?

http://www.gearingcommander.com/

den fick ja rekommenderad till mig i en tråd jag startade om det, skriv in din hoj (går o söka så får man allt färdig skrivet) och ändra drev så står det + eller - i mm lite längre ner.

Jag tänkte använda mig utav den. kommer ihåg på moppe åldern så kunde jag gå från 11fram till15 utan o byta kedja. vi inte exakt hur det är på mc, men på min fz6 testade jag -1 fram ett tag då de blev lite fel beställt, satte på orignal storlek fram efter 100mil, funkade utmärkt.

Allt är ju beroende på hur de ser ut idag, hur långt är du i justerings marginalen? är det i mitten eller närmare max eller min? är du emot max (jag tänker mig det som att bakdäcket är flyttat så långt bak som möjligt) så kommer större drev göra att du flyttar fram bakdäcket. är du nära min (så långt in, emot motorn sätt som möjligt) så kan det bli svårt o få på större drev. Då är nog -1 fram dags istället för +2-/3 bak

http://www.gearingcommander.com/

den fick ja rekommenderad till mig i en tråd jag startade om det, skriv in din hoj (går o söka så får man allt färdig skrivet) och ändra drev så står det + eller - i mm lite längre ner.

Jag tänkte använda mig utav den. kommer ihåg på moppe åldern så kunde jag gå från 11fram till15 utan o byta kedja. vi inte exakt hur det är på mc, men på min fz6 testade jag -1 fram ett tag då de blev lite fel beställt, satte på orignal storlek fram efter 100mil, funkade utmärkt.

Allt är ju beroende på hur de ser ut idag, hur långt är du i justerings marginalen? är det i mitten eller närmare max eller min? är du emot max (jag tänker mig det som att bakdäcket är flyttat så långt bak som möjligt) så kommer större drev göra att du flyttar fram bakdäcket. är du nära min (så långt in, emot motorn sätt som möjligt) så kan det bli svårt o få på större drev. Då är nog -1 fram dags istället för +2-/3 bak

Du han före mig:)

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör